Avatar billede chris0905 Nybegynder
22. februar 2012 - 08:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan I se en fejl?

Hej Eksperter!

Jeg er ikke så stærk i javascript, men jeg har dog fået sat denne kode sammen. Den virker bare ikke, jeg får ikke det ønskede output på skærmen.

Koden er "kopieret" fra en anden kode der tjekker om to felter har ens input, og den virker fint.

Koden er:
function VerifyLegalFunc(field, result_id, match_html, nomatch_html) {
    this.field = field1;
    this.result_id = "passwordSafe";
    this.match_html = match_html1;
    this.nomatch_html = nomatch_html1;
    this.check = function() {
        if (!this.result_id) { return false; }
        if (!document.getElementById) { return false; }
        t = document.getElementById(this.result_id);
        if (!t){ return false; }

        if (this.field.length >= 6) {
            t.innerHTML = "<SPAN STYLE=\"color:blue\">Passwordet er langt nok</SPAN>";
        }else{
            t.innerHTML = "<SPAN STYLE=\"color:red\">Passwordet er ikke langt nok</SPAN>";
        }

Håber I kan hjælpe!

Hilsen
Christoffer
22. februar 2012 - 16:17 #1
I funktionen definerer du (blandt andet) en variabel this.field, og du giver denne variabel værdien field1. Hvor får du denne værdi fra?  Fordi du (tilsyneladende) kalder funktionen med fire argumenter og kalder det første argument 'field' så kender funnktionen en værdi for 'field' men ingen værdi for 'field1'.  Jeg foreslår, at du retter koden i funktionen til det følgende og se hvad der sker.

...
this.field = field;
this.result_id = result_id
this.match_html = match_html;
this.nomatch_html = nomatch_html;
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2012 - 17:13 #2
<ole>

@chris0905: Prøv nu at forholde dig til ét spørgsmål ad gangen. Det ville være klædeligt, om du f.eks. forholdt dig til  dette spørgsmål, som nærværende spørgsmål helt klart er afledt af

/mvh
</bole>
27. februar 2012 - 06:19 #3
chris0905, hvad er din videre hensigt med dette spørgsmål?  Hvis problemet i mellemtiden er løst eller ikke længere aktuelt, så luk venligst spørgsmålet igen.  Ellers kom ind og fortæl, om du kunne bruge mit indlæg, og hvis ikke, så giv uddybende oplysninger.
Avatar billede chris0905 Nybegynder
27. februar 2012 - 17:10 #4
Først vil jeg gerne undskylde for det sene svar, da jeg har været travlt optaget med andre sager.

@olebole: Det er rigtigt at dette spørgsmål er AFLEDT af det andet spørgsmål, men jeg må sige, at det her ikke ville hjælpe på dette problem, at få svar på det andet spørgsmål.

@Christian_Belgien: Jeg fik løst problemet, og jeg er ret så sikker på at det var dit svar der hjalp mig på vej. Smid et svar så får du pointene!
27. februar 2012 - 18:29 #5
Svar fra mig.
Avatar billede chris0905 Nybegynder
27. februar 2012 - 18:47 #6
tak for hjælpen!