Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2012 - 00:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valgt id?

Hej eksperter,

Jeg har et - måske simpelt - problem, som jeg håber en af jer kan være behjælpelig med at løse for mig.

Jeg har en menustruktur, som jeg gerne vil have fremvist i en dropdownmenu - Dette vil jeg gerne have gjort via PHP - og jeg har fundet følgende dropdown-eksempel som jeg gerne vil tage udgangspunkt i - Se nedenfor:

"<li><a href="#" onmouseover="mopen('m1')" onmouseout="mclosetime()">Company</a>
<div id="m1" onmouseover="mcancelclosetime()" onmouseout="mclosetime()">
<a href="#">HTML Drop Down</a>
<a href="#">DHTML Menu</a>
<a href="#">JavaScript DropDown</a>
<a href="#">Cascading Menu</a>
<a href="#">CSS Horizontal Menu</a>
</div>
</li>

<li><a href="#" onmouseover="mopen('m1')" onmouseout="mclosetime()">Company</a>
<div id="m1" onmouseover="mcancelclosetime()" onmouseout="mclosetime()">
<a href="#">HTML Drop Down</a>
<a href="#">DHTML Menu</a>
<a href="#">JavaScript DropDown</a>
<a href="#">Cascading Menu</a>
<a href="#">CSS Horizontal Menu</a>
</div>
</li>"

Problemet er blot, at jeg ikke kan se hvordan jeg skal kunne gøre mit ID (m1) unikt for den valgte menu?

Nedenfor ses min PHP kode:
<?php
foreach (generateRoleMenu() as $link1 => $name1){
$output = '<li><a onmouseover="mopen(\'m1\')" onmouseout="mclosetime()" class="RoleMenu" href="#">'.$name1.'</a></li>';
echo $output;
}
?>

<?php
$submenu = generateSubMenu();?>
<div id="m1" onmouseover="mcancelclosetime()" onmouseout="mclosetime()">
<?
foreach (current($submenu) as $link2 => $name2) {
$output = '<a class="Submenu" href="?section='. key($submenu) .'&site='.$link2.'">'.$name2.'</a>';
echo $output;
}
?>
</div>

Håber der er en der kan hjælpe mig hurtigst muligt :)
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2012 - 02:23 #1
<ole>

Med så mangelfuld en forklaring tror jeg, det bliver svært

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2012 - 12:17 #2
Hej olebole

Det drejer sig om, at jeg har følgende form for menustruktur.

1. Min funktion "generateRoleMenu()" indeholder to forskellige menupunkter. Disse menupunkter skal hver især have nogle ekstra menupunkter i en dropdown (disse skulle gerne komme fra min funktion "generateSubMenu()". Mit spørgsmål går så på hvordan jeg kan gøre det valgte id unikt.

2. Eksempel:
Menu-niveau 1 - "Hej 1" | "Hej 2"
Menu-niveau 2 - "1"    | "2"

Så hvis jeg vælger "Hej 1" i menuen, så skal der fremkomme en dropdown med menupunktet "1", og vælger jeg "Hej 2" skal det være "2".

Giver det mening - Er ikke så skarp i PHP, så håber at du har mulighed for at stille opklarende spørgsmål, såfremt det ikke giver mening for dig.

Tak :)
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2012 - 16:00 #3
Jeg har jo ingen anelse om, hvordan du genererer din menu. Vi er ikke kommet et halvt skridt nærmere en løsning
Avatar billede timpet Novice
23. februar 2012 - 05:45 #4
Hvis du gerne vil have et unikt ID at arbejde med i din foreache lykker kan du fx bruger $i++ som for hver gennemløb gør $i +1

$i er så dit unikke ID.

Er du med på det?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2013 - 10:11 #5
Luk