Avatar billede jdjensen Juniormester
16. februar 2012 - 17:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til WordPress betingelse (if-sætning)

Hej,

Jeg vil gerne lave en betingelse der gør noget bestemt hvis brugeren besøger en hovedside (parent) eller en af dens undersider (children):

<?php if ('parent and/or its children) { så noget } ?>

Hvordan skal den streng lige bygges op? :-) Har forsøgt at finde svaret her men forgæves: http://codex.wordpress.org/Conditional_Tags
Avatar billede jdjensen Juniormester
16. februar 2012 - 17:51 #1
Vi kan bare kalde hovedsiden (parent) for 'A' og undersiderne (children) for 'A1', 'A2' og 'A3'.
Avatar billede jdjensen Juniormester
17. februar 2012 - 09:53 #2
Er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede Broxigar Praktikant
17. februar 2012 - 12:25 #3
Du kan prøve og kigge på:
The Front Page

is_front_page()
    When the front of the site is displayed, whether it is posts or a Page. Returns true when the main blog page is being displayed and the 'Settings > Reading ->Front page displays' is set to "Your latest posts", or when 'Settings > Reading ->Front page displays' is set to "A static page" and the "Front Page" value is the current Page being displayed.

Prøv evt. at kigge på http://codex.wordpress.org/Conditional_Tags

Evt. kan du PM'e mig med hvad du skal have lavet, og så kan jeg give et tilbud på det (hvis det er en større opgave)
Avatar billede jdjensen Juniormester
17. februar 2012 - 13:37 #4
Hej Broxigar,

Det er ikke noget jeg vil betale for da jeg ikke mener det er en stor ting.

Ellers bruger jeg lige nu:
<?php if(is_page(array('SideA','SideA1','SideA2'))){print '';}?>

Det eneste øv er bare at strengen skal opdateres hver gang jeg tilføjer en ny side, f.eks. SideA3. Så hvis nogen ville omskrive det til en mere intelligent streng der tjekker for flere 'children-sider' af en 'parent-side' ville jeg være meget taknemmelig.
Avatar billede Broxigar Praktikant
17. februar 2012 - 14:00 #5
Jeg er ikke helt sikker på det, men hvis du har lavet det som subpages, så kan du formentlig bruge følgende:

http://codex.wordpress.org/Conditional_Tags#Testing_for_sub-Pages

hvor du i snippet 3 kan se at de tjekker om det er en subpage til en bestemt side ( 'xx' == $post->post_parent ) hvor xx er id'et på parent-siden
Avatar billede jdjensen Juniormester
17. februar 2012 - 14:27 #6
Hmm ser ud til jeg kan løse gåden med:

<?php if(is_page($ancestors) == $post->post_parent || is_page('Parent')){print '';}?>

Jeg tror/ved ikke om det kan gøres bedre men det her virker ihvertfald. Tak for du ledte mig på sporet. :-)