Avatar billede dmg Nybegynder
16. februar 2012 - 06:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Modtager fejl Is not a function paa simpelt JS

Hej experts,

Jeg mener helt bestemt dette virkede paa et tidspunkt...
Nu modtager jeg denne fejl:
/^\d*(?:\.\d{0,2})?$/ Is not a function

Nogen der har en ide?

    if(form.elements['EquipmentNewPrice'].value != '')
    {
        if (!(/^\d*(?:\.\d{0,2})?$/(form.elements['EquipmentNewPrice'].value)))
        {
            alert("Invalid price format, see below examples:\n.89\n5.00\n10.00\n100.00\n1000.00\n10000.00");
            return false;
        }
Avatar billede The_Buzz Novice
16. februar 2012 - 08:21 #1
Har du JQuery eller Prototype på siden?

$ betyder henholdsvis Jquery og Prototype.

Hvis Jquery -
<script type="text/javascript">jQuery.noConflict()</script>

Men så skal du kalde alle dine JQuery funktioner med eksempel:

jQuery(document).ready(function(){
jQuery(".youtube").colorbox({iframe:true,width:"850px",height:"450px",onOpen:function(){
  jQuery.get("index.php",{videoloaded:"true"});
  }
});

i stedet for
$(document).ready(function(){
$(".youtube").colorbox({iframe:true,width:"850px",height:"450px",onOpen:function(){
  $.get("index.php",{videoloaded:"true"});
  }
});
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 15:58 #2
<ole>

@The_Buzz: Det er ikke alt, som glimter, der er guld. På samme måde hænger ikke alt, som undeholder et $, sammen med jQuery ... tværtimod!  *o)

I følge ECMA standarden er $ forbeholdt maskinkode - herunder RegExp. Derfor er det mildt sagt ikke særlig begavet, at Prototype og jQuery bruger netop dette tegn som funktionsnavn til deres mest grundlæggende funktion.

If-sætningen indeholder bare en ganske almindelig RegExp - omend den er brugt forkert  =)

@dmg: Prøv at skrive sådan:

    if(form.elements['EquipmentNewPrice'].value != '')
    {
        if (!(/^\d*(?:\.\d{0,2})?$/.test(form.elements['EquipmentNewPrice'].value)))
        {
            alert("Invalid price format, see below examples:\n.89\n5.00\n10.00\n100.00\n1000.00\n10000.00");
            return false;
        }

/mvh
</bole>
Avatar billede dmg Nybegynder
16. februar 2012 - 19:20 #3
Wuuhuuuu!!! Mange tak olebole! Smid et svar det virker bare perfect =)

Os tak til The_Buzz, men vil helst ikke anvende jQuery or Prototype.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 19:26 #4
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede dmg Nybegynder
22. februar 2012 - 21:43 #5
Hej olebole!

Mange tak for "Kommentar/loesning" og sorry for late responds ;)
Det virker kanont!
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2012 - 21:47 #6
Selvtak  =)