Avatar billede visto Professor
15. februar 2012 - 22:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sprogkode for google +1 knap

Jeg agter at bruge javascriptversionen af google +1 knappen i lille størrelse og uden tælleboble. Koden ser sådan ud:
<script type="text/javascript">
gapi.plusone.render("plusone-div", {'size':'small', "count": false});
</script>

Når man holder musen over knappen, viser der sig en tekst på engelsk "Publicly recommend on Google". Jeg går stærkt ud fra, at man kan få denne tekst til at vise sig på dansk i stedet for på engelsk. Men hvad skal jeg tilføje til nævnte kode? Jeg har forgæves ledt efter svar i googles egen dokumentation.

Da jeg ikke behersker javascript-syntax, beder jeg om præcis angivelse af kode samt hvor den skal stå.
Avatar billede The_Buzz Novice
16. februar 2012 - 08:16 #1
prøv

gapi.plusone.render("plusone-div", {'size':'small', "count": false, "lang": 'da'});

eller

sæt denne ovenover din knap i header et sted
<script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js">{lang:'da'}</script>
Avatar billede visto Professor
16. februar 2012 - 08:51 #2
"lang": 'da' hjælper ikke.
Den kode, du derudover nævner, er der i forvejen. Jeg medtog i mit første indlæg blot den del af koden, som jeg mente havde betydning. Men her er hele koden, som den ser ud nu:

<script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js">{"parsetags": "explicit"}</script>
<div id="plusone-div"></div>
<script type="text/javascript">
gapi.plusone.render("plusone-div", {'size':'small', "count": false});
</script>
Avatar billede The_Buzz Novice
16. februar 2012 - 09:01 #3
Jeg hader at eksperten ombryder teksten og laver rod i det hele...

<script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js">
{"parsetags": "explicit","lang":"da"}
</script>

<div id="plusone-div"></div>
<script type="text/javascript">
  gapi.plusone.render("plusone-div", {'size':'small', "count": false});
</script>

Se http://pastebin.com/hRrqv3Eh for ordentlig kode
Avatar billede visto Professor
16. februar 2012 - 09:09 #4
Ja, der var den.
Jeg beklager, at jeg til en start anså den forkerte del af koden for at være den der skulle bruges.
Tak for hjælpen.