Avatar billede ORJ2000 Nybegynder
14. februar 2012 - 16:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekstraantenne til mobilt internet ved svag og svingende dækning

Ved mit sommehus er der svag og svingende signaldækning fra 3 for både mobil og for mobilt internet.

I bedste fald kan jeg få en meget langsom mobil bredbåndsforbindelse, og ofte slet ingen.

Findes der ikke en eller anden løsning med en ekstern antenne, som man kunne anbringe på et højt sted rettet mod nærmeste antennemast, evt. med en særskilt forstærker?

Er der en konkret løsning, hvor kan den købes, hvad koster den, og hvordan skal man gøre?

Det er meget irriterende at man ikke kan bruge sin arbejds PC i og ved sommerhuset.

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2012 - 16:19 #1
de såkaldte 'aktive antenner' er ikke tilladte i dk, så du må kun bruge passive antenner, og generelt er der ikke meget at hente der.

Men se på http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx
for at tjekke, om der kommer en nærmere mast i dit område.
Avatar billede dds1 Nybegynder
14. februar 2012 - 18:00 #2
Man kan koebe saadan en retningsantenne paa ebay.de:

http://www.ebay.de/itm/UMTS-Richt-Antenne-17dBi-Telekom-Vodafone-B970-Speedport-HSPA-SMA-/260850081961?pt=PCMCIA_Cards&hash=item3cbbe060a9

Jeg har koebt saadan en lignede, men naaede aldrig at faaar den afproevet.
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. februar 2012 - 18:45 #3
Til mobilt bredbånd prøv med et USB forlænger kabel at få donglen væk fra computer, elektronik og andre ledninger - evt ved et vindue.
Avatar billede ORJ2000 Nybegynder
17. februar 2012 - 12:10 #4
Tak for svarene.

Jeg har nu fundet en løsning, som er til at finde ud af. Firmaet Klingtech/Teleonline i Åbenrå har specialiseret sig i antenneløsninger, og de er meget, meget hjælpsomme. Hvis man ringer til dem (74331000) og fortæller om sit problem, så finder de en løsning. Det har jeg nu fået, og det virker. Og det er ikke engang dyrt. (Og nej - jeg får ikke noget for at anbefale dem varmt.)
Avatar billede ORJ2000 Nybegynder
13. juli 2012 - 10:09 #5
Så er det løst
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
15. juli 2012 - 17:24 #6
Hvad blev løsningen i dit tilfælde? Skriv gerne hvordan antennen bruges og hvilken mærke den er af, så andre med samme problem kan få gavn af det - og os andre nysgerrige :-)