Avatar billede ewax Nybegynder
13. februar 2012 - 13:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Jquery ignorerer click event

Hej eksperter

Jeg har et backend system hvor jeg vil slette nogle indlæg via jquery/php.

Jeg har et id på alle tabelrækker og en knap <a class='delete' id='x'>slet</a>

Når jeg trykker på ikonet fungerer alt som det skal, jeg fjerner indholdet i <tr> og erstatter det med en bekræftelse om sletning. Her kommer problemet

Jeg har hhv. to knapper med ja/nej. Men når jeg trykker på dem (de er genereret af scriptet) sker der intet. der er ikke fejl i koderne. det fungerer fint når jeg bare sætter dem ind og ikke får .delete til at generere dem

// BEKRÆFT SLETNING
$(".delete").click(function(event) {
  var currentId = $(this).attr('id');

  $('#row'+currentId+'b').hide();
  $('#row'+currentId+'a').load('system.php?action=confirm_delete_video&id='+currentId);
});

Lige nu prøver jeg med en load, før lavede jeg replace med .html - dog med samme resultat

Skal en click klasse være genereret ved dokumentets start? eller er det mig der har misset noget?
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2012 - 18:09 #1
<ole>

Mon ikke, du får en scriptfejl? Du kan ikke sætte event handleren, før elemnterne er læst af browseren. Derfor bør du nok pakke den ind i stil med:

$(document).ready(function() {

    // BEKRÆFT SLETNING
    $(".delete").click(function(event) {
        var currentId = $(this).attr('id');

        $('#row'+currentId+'b').hide();
        $('#row'+currentId+'a').load('system.php?action=confirm_delete_video&id='+currentId);
    });

/mvh
</bole>
Avatar billede ewax Nybegynder
13. februar 2012 - 19:08 #2
Hej ole, det har jeg på - inkluderede det bare ikke i spørgsmålet :)

Jeg tror jeg har fundet noget, http://stackoverflow.com/questions/5764908/jquery-click-function-on-a-class-added-via-addclass-does-not-respond

Kunne forestille mig jeg skal bruge .live for at fange de genererede klasser?
Avatar billede ewax Nybegynder
13. februar 2012 - 19:18 #3
Så virker det! ændrede følgende hvis nogen skulle ha brug for det

$(".delete").click(function(event) {

til

$(".delete").live("click", function() {
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2012 - 23:23 #4
Ja, specielt når/hvis du opretter og indsætter nye elementer, er live en god løsning i forbindelse med jQuery  =)