Avatar billede eeco Nybegynder
12. februar 2012 - 17:55 Der er 6 kommentarer

Forstærk signalet trådløs, men har kun adgang til en af routerne.

Hey..

Jeg  er flyttet ind på et kollegie på min skole.. Jeg bor så i den helt anden ende af hvor den trådløse router står.. Jeg har ikke adgang til at komme ind på skolens router..

Jeg har nu fundet mig en linksys wrt54gs og ville høre om det er muligt at sætte den op med wds eller så noget for så at forstærke signalet..

Er det muligt at gøre når jeg kun har adgang til at konfigurer min wrt54gs?

Skolens router sidder inden bag en væg så kan ikke trække kabel til den anden router..

På forhånd tak...
Avatar billede Broxigar Praktikant
12. februar 2012 - 18:43 #1
Hmm, Du siger at du bor kollegie.. Har du spurgt netgruppen på kollegiet angående internet på værelserne? Det er vistnok standard at have et enkelt ethernetstik i væggen pr værelse, så jeg ville ihvertfald lige spørge dem. Kabel er altid mere stabilt end trådløst.
Man kan godt sætte en WRT54GS op til at være netværksbro, men afhængig af antal vægge og distance mellem den og skolens router gør at det formentlig er en utrolig ustabil forbindelse.
Avatar billede eeco Nybegynder
12. februar 2012 - 19:06 #2
Tror ikke det går helt om som et kollegie.. Men. Der er ikke net stik på vores værelser.. Problemet er at routerern bare skal flyttes også ville det fungere men de fatter ikke skide meget her så ville bare sætte det op som midlertidig løsning.. :) men skulle bare høre om det kan lade så gøre når jeg ikke kan komme ind og konfigurer den router med net.. :) .. Men jeg vil gå igang med at se om jeg kan finde ud af at sætte det op..

Så hvis du ligger et svar kan dy få point..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2012 - 19:12 #3
WRT54GS skal sætte som bridge, så kan du bruge den som en slags repeater for jeres WiFi-net. Hvis du har lidt mønter i lommen har Cisco/Linksys WRT320 både store ører og god pris.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
12. februar 2012 - 22:35 #4
Problemet er faktisk antennen.
Du skal have en bedre antenne og formentligt en retningsbestemt en.
Disse koster desværre typisk omkring 1000kr. og de skal så også lige have et sted at blive monteret, hvilket betyder en router med aftagelig antenne oven i prisen.

www.danbit.dk har trådløst udstyr og tilbehør, og kan hjælpe med vedjledning, hvis du ringer til dem.
Det er vist kapitel 22 i deres katalog.
De har også forstærkere til trådløse enheder, men det gør det bare endnu dyrere.
Avatar billede eeco Nybegynder
12. februar 2012 - 22:46 #5
Godaften..

Jeg har nu siddet og dimset med det og fik så indstalleret en ny firmware som så gjorde jeg kunne bruge den som en repeater.. :p.. så nu har jeg fået internet til kollegiet som kan køre indtil skolen for nosset sig sammen og smider routeren ind på vores gang.,. :)

Jeg takker mange gange..

I må gerne ligge et svar.. :)
Avatar billede smartebenny Nybegynder
15. februar 2012 - 09:27 #6
Lyder som om at skolen / kollegiet burde få sig en ordenlig trådløs løsning.

Det der med flere routere, bridge, repeater etc. går kun galt til slut.