Avatar billede simsen Mester
08. februar 2012 - 14:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Visual Paradigm og brug af persistant data i VS kode

Hej,

Jeg har et eksisterende projekt, hvor jeg vil bruge VP. Jeg har oprettet og genereret koden ud fra databasen. Inge problemer der. Jeg har indsat den generede projekt/kode i min solution og lavet en reference til projektet, hvor jeg vil bruge det i. Men nu er jeg så låst fast. Jeg ved så ikke hvordan jeg skal tilgå den kode, jeg har genereret i VP (og kan ikke finde noget om det på deres hjemmeside), så jeg håber lidt at nogen af jer ved det.

Altså det jeg normalt gør er at have en dataTable (eller anden datasource)

DataTable getData = enEllerAndenDataTable;
ddlMinDropDrown.DataSource = getData.DefaultView;
ddlMinDropDown.DataBind();

nu skal jeg jo så tilgå til det generede og mangler - hvordan jeg får det over i f.eks. en DataTable eller hvad....

Den måde min struktur i VP projektet er bygget op på er;

DAL (Projekt)
...DatabaseGeneric (folder)
......EntityClasses (folder)
.........Address.cs (fil)
...orm (folder)
......DatabaseGeneric (folder)
.........EntityClasses (folder)
............AddressDAO.cs (fil)
...ormmapping(folder)
......databasegeneric (folder)
.........entityclasses (folder);
............Address.hbm.xml (fil)
...ormsamples(folder)
......CreateDALData.cs (fil)

Og nu er det så jeg vil have alle adresser ud i en dropdown i et andet projekt i samme solution...men hvordan?

mvh
simsen :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2012 - 03:41 #1
Med en ORM vil du normalt faa en List<X> fremfor en DataTable, men saadan en kan ogsaa bruges som data source.
Avatar billede simsen Mester
21. februar 2012 - 11:40 #2
Tak for svar igen igen Arne. Smid et svar og du får dine points :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2012 - 14:59 #3
ok