Avatar billede langkiller Nybegynder
07. februar 2012 - 23:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

billed uploader virker ikke i IE. access problem?

Billed uploaderen virker helt fint i chrome, men i IE får jeg gølgende fejl medd.:

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to access shop/33image/x-png in /var/www/clich.net/public_html/insert.php on line 1305

her er uploaderen i insert.php:
$type = $_FILES["img"]["type"];

        if ($type == "image/jpeg") { $type = ".jpg"; }
        if ($type == "image/jpg") { $type = ".jpg"; }
        if ($type == "image/gif") { $type = ".gif"; }
        if ($type == "image/png") { $type = ".png"; }

        move_uploaded_file($_FILES["img"]["tmp_name"], "shop/".$image.$type);

Har det noget med læserettigheder e.l. i mapperne på ftp'en at gøre?
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2012 - 03:06 #1
<ole>

Synes du ikke stien shop/33image/x-png lugter sært? Hvad mon der sker, hvis du skriver:

echo 'Temp: '.$_FILES["img"]["tmp_name"].'<br>';
echo 'Dest: '."shop/".$image.$type.'<br>';
move_uploaded_file($_FILES["img"]["tmp_name"], "shop/".$image.$type);

/mvh
</bole>
Avatar billede langkiller Nybegynder
08. februar 2012 - 11:14 #2
jo den ser ikke helt god ud.. forstår heller ikke hvor den - kommer fra.. ja og x ? :b

Nå, men fik følgende udskrift nu:

Temp: /var/www/tmp/php2oCSu1
Dest: shop/36image/x-png
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2012 - 14:43 #3
Næste logiske skridt er vel at prøve noget i stil med:

echo 'Image: '.$image.'<br>Type: '.$type

Det ser ud, som om din if-konstruktion fejler, da IE ikke bruger image/png, men image/x-png
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2012 - 14:45 #4
[img]http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ie/ms775147(v=vs.85).aspx#_replace[/img]
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2012 - 14:45 #5
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2012 - 14:47 #6
Hmmmmm ... Ekspertens kode forbliver åbenbart et uløst mysterium ...!?!!??
Avatar billede langkiller Nybegynder
10. februar 2012 - 18:43 #7
hmm det stemte ikke helt det med internet explorer filtypen
Lavet koden lidt om så den ser såden her ud:

        if ($type == "image/jpeg" || $type == "image/x-jpeg") { $typen = "jpg"; }
        elseif ($type == "image/jpg" || $type == "image/x-jpg") { $typen = "jpg"; }
        elseif ($type == "image/gif" || $type == "image/x-gif") { $typen = "gif"; }
        elseif ($type == "image/png" || $type == "image/x-png") { $typen = "png"; }
        else { print ""; }

        move_uploaded_file($_FILES["img"]["tmp_name"], "shop/".$image.".".$typen);
        print "shop/".$image.".".$typen;

print linjen udskriver bare:

shop/49.

så den har altså ikke fundet filtypen ud fra mine if else statements
Avatar billede langkiller Nybegynder
10. februar 2012 - 19:15 #8
okay jeg har fundet ud af det. endnu en gang er det internet explorer der er underlig.

Det her er for jpg filer: image/pjpg
og png filer: image/x-png

nå, men tak for hjælpen! du kan bare smid et svar
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2012 - 19:16 #9
Det kan ikke passe. Der må være noget, du ikke fortæller. Upload hele din kode til PasteBin, så vi kan se, hvor det går galt
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2012 - 19:19 #10
Det er såmænd ikke IE, der er underlig. En fil med MIME typen image/pjpg er en progressiv jpg-fil  *o)

Jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes - men tak for tilbudet  =)
Avatar billede langkiller Nybegynder
10. februar 2012 - 19:29 #11
okay helt iorden :) lukker tråden