Avatar billede KennethHougaard Nybegynder
05. februar 2012 - 00:57 Der er 7 kommentarer

"Filen er for stor"

Kære brugere på Eksperten.dk

Jeg prøver at overfører film over på min eksterne harddisk fra min mac. Men den skriver, at filerne er fore store, altså over 4 GB - hvordan får jeg dem over alligevel?

På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
05. februar 2012 - 01:03 #1
Du omformatterer din disk til at køre NTFS i stedet for FAT32.
Avatar billede KennethHougaard Nybegynder
05. februar 2012 - 01:05 #2
Jeg skal kører eksterne på min mac, kan den så godt formateres til NTFS??
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. februar 2012 - 03:29 #3
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. februar 2012 - 03:31 #4
Du kan evt bruge et pakke program - split funktionen idet.
Avatar billede buttwipe Juniormester
05. februar 2012 - 10:56 #5
Du skriver ikke om det er fordi du deler disken mellem Win og Mac computere eller om du bruger disken som et lager for en eller anden form for medie afspiller, men prøv evt. at formattere disken til filsystemet exFAT i DiskVærktøjer (Jeg ved ikke om det hedder det på dansk) på Mac'en.

Ellers er der forskellige former for drivere/utilities der der gør at du kan få både læse- og skriverettigheder på begge platforme.
Avatar billede KennethHougaard Nybegynder
05. februar 2012 - 11:40 #6
Jeg vil lægge nogle film over på min eksterne harddisk og sætte harddisken til mit fjernsyn. Og jeg har en mac computer.
Avatar billede buttwipe Juniormester
05. februar 2012 - 11:51 #7
Jeg ved ikke om dit tv understøtter exFAT, men prøv da.
exFAT har ikke en begrænsning af filstørrelsen