Avatar billede morten911 Nybegynder
01. februar 2012 - 21:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

font-style 'italic' skal skifte til normal font ved input...

Hej alle

Jeg har brug for hjælp til at ændre fonten i input feltet, ved input :-)

Jeg har lavet følgende:
___________________________________________________________
<label for="from">Fra:</label>
                <input type="text" name="from" id="from" style="color: #C0C0C0" span style="font-style: italic;" value="indtast vej, postnr., by" onblur="if(this.value == '') { this.style.color='#C0C0C0'; this.value='indtast vej, postnr., by'}" onfocus="if (this.value == 'indtast vej, postnr., by') {this.style.color='#000'; this.value=''}" class="address_input" /><br />
___________________________________________________________

Hvor farven skifter fra grå til sort og "indtast vej, postnr., by" forsvinder ved input. Input skal så ændre sig til normal skrift istedet for kursiv... Håber i forstår?

Det er garanteret simpelt, men jeg kan ikke gennemskue det! :-)

På forhånd tak.

/Morten
Avatar billede Kaa85 Praktikant
02. februar 2012 - 00:55 #1
Hvad skal "span" gøre godt for inde i din input?
Avatar billede olebole Juniormester
02. februar 2012 - 02:01 #2
<ole>

Du kan gøre koden lidt mere overskuelig ved at trække det ud i en funktion:

<script type="text/javascript">
function setInpTxt(elm, redo) {
    if (redo===true) {
        if (elm.value==='') {
            elm.style.color='#C0C0C0';
            elm.style.fontStyle = "normal";
            elm.value=elm.defaultValue;
        }
    } else {
        if (elm.value===elm.defaultValue) {
            elm.style.color='#000';
            elm.style.fontStyle = "italic";
            elm.value='';
        }
</script>

<input type="text" name="from" id="from" style="color:#C0C0C0;font-style:italic;" value="indtast vej, postnr., by" onblur="setInpTxt(this, true)" onfocus="setInpTxt(this)" class="address_input">

- og jeg har derudover slettet 'span' i inputkoden og kombineret de to style attributter til én  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
02. februar 2012 - 12:03 #3
Hejsa

Skrev et svar igår, men ser ikke ud til svaret blev oprettet.
Som Kaa85 skriver "span style="font-style: italic" gør din span ingen nytte. tilføj font-style:italic; i din style efter color:"0C0C0C;. Som ole fortæller. :-)
Avatar billede morten911 Nybegynder
02. februar 2012 - 19:30 #4
Point til olebole. Tak for hjælpen.

Og ja, jeg er nok afsløret, jeg er en af dem der klipper og klistrer når det kommer til programmering. :-) 'span' har selvfølgelig intet at gøre i inputkoden.

Jeg har gang i et projekt hvor jeg har sat mig for selv at lave beta version 1.0, for så at købe mig til det færdige projekt.

Til det har jeg brug for emner jeg kan kontakte når det "endelige" projekt skal laves. Jeg opretter en ny tråd med emnet.

Tak igen til olebole

/Morten
Avatar billede morten911 Nybegynder
02. februar 2012 - 19:31 #5
Point til olebole
Avatar billede olebole Juniormester
02. februar 2012 - 21:23 #6
Ellers tak, jeg samler ikke point. Accepter dit eget svar, så tråden lukkes  =)
Avatar billede morten911 Nybegynder
03. februar 2012 - 21:17 #7
Tak igen..
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2012 - 21:21 #8
Velbekomme  =)