Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
30. januar 2012 - 02:12 Der er 1 kommentar

Slet filer der ikke matcher et tekstdokument

Hejsa.

Jeg er så småt begyndt på VBScript, men er nu stødt på en opgave jeg ikke lige kan finde en løsning på. Mine google-evner har heller ikke været i stand til at kunne hjælpe mig.

Jeg har en mappe med nogle filer i, som opdateres løbende fra en FTP-server. Fra denne server kommer også en tekstfil, der viser indholdet af den givne mappe på FTP. Det jeg nu vil have lavet er et script, der automatisk sletter de filer jeg har på min PC, som ikke længere er på FTP-serveren. Mine nuværende evner rækker dog kun til at få et script til at læse indholdet af tekstfilen, samt indholdet af den mappe. Hvordan får jeg lavet et simpelt script, der sammenligner de to (arrays går jeg ud fra) og sletter dem der ikke længere er på FTP-serveren?

På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede GooFY79 Nybegynder
15. juni 2012 - 18:31 #1
Kan det her bruges?
(De to array, skal udskiftes med dine egne array)

FTPFiles = Array("a.txt", "b.txt", "d.txt",  "e.txt",  "f.txt")  ' c.txt er slette fra FTP'
LocalFiles = Array("a.txt", "b.txt",  "c.txt",  "d.txt",  "e.txt",  "f.txt")

for each LocalFile in LocalFiles
  FileFound = false
  for each FTPFile in FTPFiles
    if FTPFile = LocalFile then
      FileFound = true
      exit for  'Spring ud, vi gider ikke søge resten igennem, hvis vi allerede har fundet filen.
    end if
  Next
  if FileFound = false then
    WScript.echo "Slet filen : " & LocalFile
  End if
Next