Avatar billede badal Nybegynder
24. januar 2012 - 09:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Session og klient

Kan jeg i ASP.NET kører en metode, hvis brugeren lukker for browseren? Min tanke at jeg godt vil nustille brugerens session, når brugeren lukker for browseren.
Avatar billede bkp Nybegynder
24. januar 2012 - 10:14 #1
En brugers session bliver netop nulstillet når browseren lukkes, med mindre du taler om cookies eller lign.

Hvis du taler om andet end den almindelige Session, så tilknyt en Global.aspx, her kan du nulstille andre ting når en session lukker ved at browseren lukkes eller session får timeout.
Avatar billede bkp Nybegynder
24. januar 2012 - 10:17 #2
Benyt event Session_End i Global.aspx
Avatar billede Abemand123 Nybegynder
24. januar 2012 - 11:56 #3
Bruger udelukket pga SPAM

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede Abemand123 Nybegynder
24. januar 2012 - 11:56 #4
Udelukket pga spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede DjJohn Nybegynder
24. januar 2012 - 12:40 #5
Bruger udelukket pga SPAM

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede bkp Nybegynder
24. januar 2012 - 13:31 #6
Hvad sker der lige her, hvorfor skriver man om ting der ikke vedkommer spørgsmålet,
La da vær'
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2012 - 14:13 #7
<ole>

Spam anmeldt!

/mvh
</bole>
Avatar billede badal Nybegynder
26. januar 2012 - 09:21 #8
Jeg har  undersøgt SessionEnd nærmere og jeg fandt frem til at: Session End will not be fired when we close the browser.

Hvis jeg lægger noget i sessionen. F.eks. Session["test"] = 1; og lukker browseren ned. Åbner browseren op igen så er værdien Session["test"] == null.

Hvorfor er den null? burdre den ikke have en værdi en 20 min hvis man antager session timeout er sat til 20 min i web.config og det er  rigtigt opsat.
Avatar billede bkp Nybegynder
26. januar 2012 - 11:59 #9
Nej for Session dør når browseren lukkes, jeg forventede faktisk at Session_End blev kørt når session dør.

Når du åbner browseren startes en ny session, og jeg tror den gamle session lever videre til den får timeout, og så burde du vel komme ind i Session_End eventen?

Har du testet det?
Avatar billede olebole Juniormester
26. januar 2012 - 16:24 #10
In real life betyder ordet 'session' 'et møde' - men kan dog også betyde en planlagt række møder. Indenfor webkodning betyder det 'et møde mellem browser og server' ... et møde!

Det betyder, at en session dør, når browseren lukkes - eller når den overskrider den fastsatte timeout (i web.config), og der ikke har været aktivitet (sideskift) i denne periode.

Har du brug for at gemme noget, når browseren lukkes, kan du sætte en cookie. Her gemmes data dog på klienten og ikke på serveren.

Må data af sikkerheds hensyn ikke gemmes på klienten, kan du gemme de pågældende data i en DB - og sætte en cookie med en nøgle, der identificerer de gemte data.
Avatar billede badal Nybegynder
24. april 2012 - 15:24 #11
olebole>> Tak for forklaring. Kom med et svar så giver jeg point
Avatar billede olebole Juniormester
24. april 2012 - 15:51 #12
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede olebole Juniormester
24. april 2012 - 15:54 #13
Eller du kan acceptere bkp's svar. Han var ret tæt på, og fortjener vel under alle omstændigheder noget for indsatsen  =)