Avatar billede Martintb89 Nybegynder
21. januar 2012 - 20:43 Der er 3 kommentarer

Repeater

Jeg laver en hjemmeside med en masse forskelige kategorier.

Hver kategori skal have sin egen title, som jeg henter ud fra en database.
Jeg koder i "Microsoft Visual Web Developer"

Kan jeg bruge andre koder end repeater til at hente noget ud fra databasen?, da den jo henter alle mine titler ud på samme side og jeg skal jo kun bruge en title på hver side.
Avatar billede niklask Nybegynder
21. januar 2012 - 22:42 #1
Den behøver ikke hente alle titler. Det kommer an på hvordan du skriver din SQL kode.
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2012 - 10:42 #2
en repeater bruger man netop til en liste af data - hvis du kun skal hente én post ud vil den type datakontrol ikke rigtig give mening, så skal du måske bare nøjes med noget så simpelt som en literal og så selvfølgelig, som også fortalt i #1, tilpasse dit dataudtræk til netop kun at hente den ene post eksempelvis på baggrund fra en querystring.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
22. januar 2012 - 22:47 #3
Er ikke heeelt sikker på dit spørgsmål :)

var ID = DIT DIT
Meen du kan jo endten lave en Select * from Tabel Where ID = '" + ID +"';

Og så kun hente titlen på pågældende id.

Eller du kunne hente dem ALLE ud og smide en pager på, så brugeren har mulighed for at bladre mellem siderne vha. frem/tilbage.