Avatar billede henrik_40 Juniormester
19. januar 2012 - 14:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

webside på windows 2008-server

Hej
Det er en asp .net side, som skal spille.
Jeg har et problem i forbindelse , som jeg behøver jeres hjælp til. Jeg skal føre filer over på en ny webserver og får beskeden:

HTTP Error 500.19:
The requested page cannot be accessed because the related configuration data for the page is invalid.

Error Code
0x80070005

Config Error
Cannot read configuration file due to insufficient permissions

Config File
\\?\D:\Customer\web.config

Jeg mener jeg har givet alle de rettigheder til filen som muligt. Web.config-filen har jeg gjort skrabet:
web.config
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
  <system.web>

  </system.web>
</configuration>

nogle idéer?
/henrik
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 15:55 #1
500.19 indikerer en fejl i server konfigurationen.
Prøv og se denne Microsoft KB:
http://support.microsoft.com/kb/942055/
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 15:55 #2
Ah, min fejl, det er et problem med tilladelser. Prøv og se hvad filtilladelserne er på din web.config
Avatar billede jjbirk Nybegynder
04. november 2012 - 12:20 #3
Har samme problem, men kan ikke lige se hvad der er galt i web.config

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<configuration>
    <system.webServer>
        <handlers>
            <add name="PHP5" path="*.php" verb="*" modules="FastCgiModule" scriptProcessor="C:\php\php-cgi.exe" resourceType="Unspecified" />
        </handlers>
        <defaultDocument>
            <files>
                <add value="index.php" />
            </files>
        </defaultDocument>
    </system.webServer>
</configuration>

Håber der er en der kan se hvad fejlen skulle være, eller hvad man skal gøre.