Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2012 - 11:56 Der er 6 kommentarer

opdaterer et felt i en formular

Hej

Håber der nogle der kan hjælpe mig

Har en formular hvor jeg har 5 felter på linie og der 21 poster på listen

jeg ville gerne ha den til at ændre de poster som er afkrydset i feltet Masseflytning til den værdi som stå i feltet flytboks når jeg trykker på knapen flytknap

har prøvet med denne hændelsesprocedure vedklik

Private Sub Flytknap_Click()
If Me.Masseflytning = 1 Then
Me.Klasseliste = Me.Flytboks
End If
DoCmd.RunCommand acCmdRefresh

End Sub

men den ændre kun den sidste jeg har klikket på

hvad gør jeg forkert

MVH CB
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
18. januar 2012 - 13:23 #1
Virker det, hvis du laver en forespørgsel til det, som opdaterer det for dig?
Så blot sæt knappen til at afvikle forespørgslen.

Ellers kan jeg ikke se noget galt i din kode. Måske bare:

Private Sub Flytknap_Click()
If Masseflytning = 1 Then
Klasseliste = Me.Flytboks
End If
DoCmd.RunCommand acCmdRefresh
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2012 - 13:41 #2
det er en Fortløbende formularer så den opdaterer kun den sidste post som jeg har makeret
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2012 - 16:04 #3
det virker ikke
Avatar billede fdata Forsker
18. januar 2012 - 18:19 #4
Posterne må jo komme fra en tabel eller en forespørgsel. Det er dén, du skal opdatere. Det kan du gøre med en lille stump kode:

Private Sub Flytknap_Click()
  DoCmd.RunSQL("UPDATE DinTabel SET Klasseliste=" & Me.Flytboks & " WHERE Masseflytning = True")
  Me.Requery
End Sub

(ret selv tabelnavnet)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2012 - 17:02 #5
hej jeg få en fejl når jeg bruger den kode

Run-time error 3075

der er en syntaksfejl fordi der manglei en operator. i forespørgselsudtrykket "Bestyrelsesmedlem".

mvh cb
Avatar billede fdata Forsker
23. januar 2012 - 11:29 #6
Det siger jo i sig selv ikke noget. Kunne du lige smide hele din kode herop, så jeg kan tjekke den?