Avatar billede denero Juniormester
17. januar 2012 - 10:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 første bogstaver skal være med stort

Har fundet denne lille makro, som laver det første bogstav i de celler, der er markeret, om til stort.

Sub test()
Dim c As Range
For Each c In Selection
    If TypeName(c.Value) = "String" Then c = Application.WorksheetFunction.Proper(c)
Next
End Sub
Jeg har en kolonne, hvor de 2 første bogstaver skal være med stort. Hvordan gør jeg det eller hvis alle bogstaver skal være med stort?

Eks 1. aa11111 til AA11111 eller
aa11a11 til AA1A11
Avatar billede SteWe Nybegynder
17. januar 2012 - 11:21 #1
Hvis du kan nøjes med en funktion frem for en makro kan du gøre således for to store + resten små:

=STORE.BOGSTAVER(MIDT(A1;1;2)) & MIDT(A2;3;LÆNGDE(A1))

Og alle store:

=STORE.BOGSTAVER(A1)
Avatar billede denero Juniormester
17. januar 2012 - 11:27 #2
Hej SteWe

Jeg skal bruge en makro. I øvrigt kan bogstaverne stå vilkårligt mellem tallene.
Avatar billede SteWe Nybegynder
17. januar 2012 - 11:34 #3
Ok, men det gør nu ikke noget at der er tal blandet ind.
Avatar billede kabbak Professor
17. januar 2012 - 19:09 #4
prøv med
Sub test()
Dim c As Range
For Each c In Selection
    If TypeName(c.Value) = "String" Then c = UCase(Left(c, 2)) & Right(c, Len(c) - 2)
Next
End Sub
Avatar billede denero Juniormester
20. januar 2012 - 22:16 #5
Hej Kabbak

Virker, når man markerer de celler, hvor ændringerne skal ske. Lægger du et svar?
Avatar billede kabbak Professor
20. januar 2012 - 23:44 #6
Ja, undskyld at jeg ikke nævnte, at de skulle markeres ;-))