Avatar billede tsoegaard Nybegynder
12. januar 2012 - 13:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Links via indhold a form

Jeg vil gerne lave en form med et tekstfelt hvor brugeren kan indtaste et nummer.
Herefter trykke på en knap som så åbner et dokument som hedder det samme som det indtastede.
Jeg har f.eks. 3 dokumenter i en mappe 1.pdf, 2.pdf, 3.pdf.
Indtaster man så tallet 1 i boksen og trykker send åbnes dokumentet 1.pdf
Avatar billede angelenglen Nybegynder
12. januar 2012 - 13:46 #1
<input type="text" id="nr">
<button type="button" onclick="window.location.href=document.getElementById('nr').value + '.pdf';">&Aring;ben dokument</button>

1.pdf osv. skal ligge i samme mappe som den fil der indeholder scriptet.

Hvis du fx vil placere dokumenterne i en undermappe ved navn "pdf" skal scriptet se således ud:

<input type="text" id="nr">
<button type="button" onclick="window.location.href='pdf/' + document.getElementById('nr').value + '.pdf';">&Aring;ben dokument</button>
Avatar billede angelenglen Nybegynder
12. januar 2012 - 13:47 #2
Ps. det behøver ikke at være en form, fordi referencen til feltet foregår via document.getElementById

text-feltets id (her "nr") skal bare være unikt på siden)