Avatar billede Mabora Nybegynder
11. januar 2012 - 19:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er det lovligt??

Hej.
Min søn vil gerne hente / downloade nogle spil som hedder Digimon inde fra download-web.org

Er der nogen som kender denne side - og ER det lovligt? Jeg har hørt så meget om spil som blev hentet ulovligt og det vil jeg ikke.

Så håber nogen ved om det er ok?

Mvh Mabora
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2012 - 19:21 #1
som en af brugerne skriver "DownloadWeb took all the weight off my shoulders. No more going to 100 different torrentsites to find what I was looking for."
så det er næppe betalt software, der her deles.
Avatar billede Mabora Nybegynder
11. januar 2012 - 19:33 #2
Hej Claes.
Tak for dit besyv. Jeg så nemlig også det der var skrevet. Og jeg har engang set et og andet herinde om torrentsites netop var ulovligt - så det iørvrigt herinde idet personen ikke kunne hjælpes fordi han hentede sådanne ting.

Men ER denne side jeg omtaler også torrentsites? Det er det jeg er i tvivl om. Det kunne jo også betyde at wau - dejligt her er en ok side istedet for alle de torrentsider?

Jeg mener, at Digimon ikke længere (ihvertfald filmene) er beskyttet af ophavsret.  Det er jeg blevet fortalt.

Måske jeg både er uvidende og 'dum' - det er derfor jeg håber at nogen VED noget om netop denne side. VED om den er lovlig eller vi skal holde os fra det.

Mvh Mabora
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. januar 2012 - 19:47 #3
Umiddelbart er der jo både legal og illegal software i en skøn sammenblanding, så hvis du vil være sikker på at I holder jer på den rigtige side af loven, er det nok ikke den rigtige vej at gå. Det ser ud til at man selv skal være meget opmærksom på hvor vidt, det man downloader der igennem, rent faktisk ER frit tilgængeligt, eller ophavsretligt beskyttet.
Avatar billede Mabora Nybegynder
11. januar 2012 - 20:08 #4
Hej og tak til jer begge.

Jeg kan klart se at det skal vi holde os fra.

Læg gerne svar - så er der point til jer.

Mvh Mabora
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. januar 2012 - 20:11 #5
Altid en god ting at se sig godt for. Kan du ha' en god aften!
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2012 - 20:23 #6
bare luk uden mig...
Avatar billede Mabora Nybegynder
25. februar 2012 - 14:33 #7
Undskyld forsinkelsen - her kommer point. (sygdom havde ramt os) Og god weekend.