Avatar billede LuckyJack Nybegynder
10. januar 2012 - 09:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Form field expression/pattern

Jeg er ved at lave en konkurrence form, hvor man skal kunne svare "ja" eller "nej" til et spørgsmål. Jeg sender svaret videre til et php-dokument hvor det skal valideres og derfra sendes videre til en mail. Svaret må kun sendes hvis svaret er et af de to.

Hvordan laver jeg den expression som kun godtager 'ja' eller 'nej', og det skal ikke betyde noget om det er med stort eller småt.

$string_exp = "???";

Tak.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
10. januar 2012 - 10:54 #1
Nu spørg jeg bare lige :) Hvorfor bruger du ikke 2 checkboxes? en for ja og en for nej, evt. gør brug af MutuallyExclusiveCheckBox for at håndtere at de kun vælger den ene eller anden. Bare en ide.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
10. januar 2012 - 10:55 #2
^ vha. denne læsning får en du et true/false tilbage, vil jeg da mene er nemmere.
Avatar billede LuckyJack Nybegynder
10. januar 2012 - 12:35 #3
Det var også en løsning, men jeg vil gerne blive bedre til at lave expressions :) Har svært ved at finde en side på nettet som forklarer hvordan syntaksten fungerer. Jeg kommer til at lave mange af denne slags med forskellige svarmuligheder.

Men tak for din idé :) Vil tage den op til overvejelse.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
10. januar 2012 - 13:09 #4
Avatar billede LuckyJack Nybegynder
01. juni 2012 - 17:10 #5