Avatar billede mickni33 Nybegynder
06. januar 2012 - 16:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

onchange på text box JQuery

Når man skriver i min textbox som har id=controllerDate så skal værdien kopieres ned i de to andre felter. men kun når der er OnChange på mit controllerdate felt.
Hvordan får jeg min funnktion til at trigge når jeg kun skriver i feltet controllerDate?

<script language="javascript">

    $("#controllerDate").change(function () {
        $(startDate).val($(controllerDate).val());
        $(endDate).val($(controllerDate).val());
    });

</script>

<input id="controllerDate" name="controllerDate"  value="" type="text" />

<br />
<input id="startDate" type="text" />
<br />
<input id="endDate"  type="text" />
<br />

</body>
</html>
Avatar billede mickni33 Nybegynder
06. januar 2012 - 16:37 #1
Det blev så denne løsning:

<script language="javascript">
function CopyControllerDate(){
        $(startDate).val($(controllerDate).val());
        $(endDate).val($(controllerDate).val());
  }

</script>

<input id="controllerDate" name="controllerDate" onchange="java script:CopyControllerDate();"  value="" type="text" />

<br />
<input id="startDate" type="text" />
<br />
<input id="endDate"  type="text" />
<br />
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
06. januar 2012 - 16:43 #2
Du kunne også have brugt, keyup() istedet for change(), men det må du jo om. :)
Avatar billede olebole Juniormester
06. januar 2012 - 17:51 #3
<ole>

Sådan ser et JavaScript tag ud:

<script type="text/javascript">

- og så giver javascript: ikke mening i en event handler:

<input id="controllerDate" name="controllerDate" onchange="CopyControllerDate();"  value="" type="text" />

Derudover vil jeg mene, du mangler noget i dine jQuery kald. Hvorfra kommer variablerne startDate, endDate og controllerDate fra? Eller er det bare mig?

/mvh
</bole>