Avatar billede klovnefisken Nybegynder
05. januar 2012 - 23:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

problemer med $("#blue").animate({

jeg har lavet dette , som virker godt i firefox på en pc , men ikke i crome safari explore, og på MAC blev der af en kammerat prøvet de 4 forskellige browser han havede uden det virkede på nogen af dem

<script type="text/javascript" src="jquery.js"></script>
<div style="margin-left: 150px; margin-top: 50px; margin-right: 150px;width:450px;height:400px;float:left;">

<div style="font-weight:bold;width:450px;height:30px; ">Farvetest</div>

<div style="width:225px;height:185px;float:left;">
    <div id="yellow" onclick="playSound(' ../slide_extra/lektion/27/forkert.mp3');" style="width: 50px; height: 50px; margin-top:113px; margin-left:153px; float: left; background-color: #FFFF00; cursor:pointer;"></div>
</div>

<div style="width:225px;height:185px;float:left;">
    <div id="red" onclick="lektionknap(11)" style="width: 50px; height: 50px;margin-top:113px; float: left; background-color: #FF0000; cursor:pointer;"></div>
</div>

<div style="width:225px;height:185px;float:left;">
    <div id="green" onclick="playSound(' ../slide_extra/lektion/27/forkert.mp3');" style="width: 50px; height: 50px;margin-left:153px; float: left; background-color: #00FF00; cursor:pointer;"></div>
</div>

<div style="width:225px;height:185px;float:left;">
    <div id="blue" onclick="playSound(' ../slide_extra/lektion/27/forkert.mp3');" style="width: 50px; height: 50px; float: left; background-color: #00FFFF; cursor:pointer;"></div>
</div>
<script type="text/javascript">
        $("#yellow").animate({
            marginTop: "1px",
            marginLeft: "1px",
        }, 1000);

        $("#red").animate({
            marginTop: "1px",
            marginLeft: "170px",
        }, 1000);

        $("#green").animate({
            marginTop: "135px",
            marginLeft: "1px",
        }, 1000);

        $("#blue").animate({
            marginTop: "135px",
            marginLeft: "170px",
        }, 1000);

</script>
<div id="sound_element"><embed src="../slide_extra/lektion/27/lyd_forfatter.mp3" autostart="true" loop="false" hidden="true"></div>
<span style="cursor:pointer" id="dummy" onclick="playSound(' ../slide_extra/lektion/27/forkert.mp3');"></span>

jeg er ved at bygge noget lyd ind men ikke færdig
det er ikke det der er problemet, men det at de fire firkanter, skulle bevæge sig væk fra hinanden , kun virker i pc-firefox
håber der er nogen der kan hjælpe så det virker i flere, for jeg mener at jquary ting skulle virke i alle typer browser, men denne kun i en

kan ses på http://test.webplads.info/

mvh. Bruno
Avatar billede olebole Juniormester
06. januar 2012 - 01:19 #1
<ole>

Begynd med at teste i et validt HTML-dokument. Ellers kan du ikke forvente, at nogen browser kan tolke og vise siden. At der overhovedet kan vises noget med denne kode, er et under!

/mvh
</bole>
Avatar billede klovnefisken Nybegynder
06. januar 2012 - 10:12 #2
ja det kunne jeg se , for jeg lavede kun denne test , med den del man skriver mellem <body> og </body>

så nu siger validatoren kun der er en fejl og den er i en linje hvor der skal hentes lyd ind <embed

det hjalp lidt men explore viser det stadig ikke
Avatar billede olebole Juniormester
06. januar 2012 - 13:49 #3
Det virker i Safari, Chrome, Firefox, Opera og IE9/Win7 hos mig. Det animerer ikke pænt i IE - noget tyder på, at scriptet er ekstremt ineffektivt - men det virker trods alt  =)

Til gengæld skal du nok finde en valid og virkende måde at implementere lyden på. En knap, så brugeren selv kan tilvælge lyd, ville også være en god ting  *o)
Avatar billede klovnefisken Nybegynder
24. januar 2012 - 16:28 #4
så fik jeg endelig dette på plads , der skulle sættes head og body på dette dokument så var den der

svar og der kommer point
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2012 - 16:45 #5
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede klovnefisken Nybegynder
27. januar 2012 - 03:27 #6
skal lukkes
Avatar billede klovnefisken Nybegynder
27. januar 2012 - 03:27 #7
skal lukkes
Avatar billede klovnefisken Nybegynder
27. januar 2012 - 03:28 #8
skal lukkes