Avatar billede jacob-vm Nybegynder
03. januar 2012 - 19:52 Der er 5 kommentarer

Incorrect syntax near ')'

jeg er i gang med at lave en simpel overførelse fra en tekstbox til min online database men det her nederen sker...

---------------------------------------------------------------

Incorrect syntax near ')'.
Beskrivelse: Der opstod en undtagelse, der ikke blev behandlet, under udførelse af den aktuelle webanmodning. Se staksporingen for at få flere oplysninger om fejlen, og hvor den kom fra i koden.

Detaljer om undtagelse: System.Data.SqlClient.SqlException: Incorrect syntax near ')'.

Kildefejl:

Linje 31:
Linje 32:        conn.Open();
Linje 33:        cmd.ExecuteNonQuery();
Linje 34:        conn.Close();
Linje 35:        TextBox_forside.Text = "";

------------------------------------------------------------
mit codebehind ser sådan her ud:

------------------------------------------------------------

    protected void Button_forside_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        SqlConnection conn = new SqlConnection();

        conn.ConnectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings["bilvask_pleje_dk_dbConnectionString"].ToString();

        SqlCommand cmd = new SqlCommand();
        cmd.Connection = conn;
        cmd.CommandText = "INSERT INTO dbo.forside2 (forside_indhold,) VALUES(@forside_indhold,())";
        cmd.Parameters.Add("@forside_indhold", SqlDbType.Text).Value = TextBox_forside.Text;

        conn.Open();
        cmd.ExecuteNonQuery();
        conn.Close();
        TextBox_forside.Text = "";

--------------------------------------------------------------

jeg har på fornemmelsen det har noget at gøre med min connectionstring og at jeg mangler at tilføre et password og brugernavn et sted :S

jeg bruger VWDExpress 2010 og microsoft sql server managment 2008
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 20:01 #1
Dit insert statement ser underlig ud. Det er nok den der fejler når du så prøver at eksekvere den med cmd.ExecuteNonQuery().
Har du prøvet med: INSERT INTO dbo.forside2 (forside_indhold) VALUES(@forside_indhold)
Avatar billede jacob-vm Nybegynder
03. januar 2012 - 20:08 #2
tusinde tak :D
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 20:20 #3
Det var så lidt. Hvis det løste problemet, så læg et "svar" og giv dig selv pointene (jeg samler ikke selv). :)
Avatar billede jacob-vm Nybegynder
03. januar 2012 - 20:30 #4
gør jeg heller ikke knoklede bare med problemet i lang tid og var ved at blive sindssyg så skrev bare her for at få hjælp :)så mange gange tak :)
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 21:35 #5
Nu er det også bare for at få lukket tråden, og den eneste måde den kan lukkes på er ved at en eller anden lægger et svar og du giver point for det. Det er god kutyme her. Hvis du ikke selv vil have pointene, så gør jeg en undtagelse, og så kan du give mig pointene. :)