Avatar billede sth Novice
02. januar 2012 - 15:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg linjeskift

Hvordan fjerner jeg linjeskift ved udlæsning af tekst fra et felt af typen LONGTEXT

jeg har et program der udlæser data til xlm format, men når programmet kommer til et linje skift fra et felt så går det galt xml-koden får nu et linje skift og der dur ikke da xml koden efterfølgende skal generere et graf.

Hvordan skifter jeg den til noget andet og er et linje skift "\n" for det virker ikke at lave en replace(projekt_note, "\n", vbcrlf)

nogend er har gode forslag ?
Avatar billede niklask Nybegynder
02. januar 2012 - 17:57 #1
Lige nu replacer du \n (linjeskift) ud med vbCrLf (linjeskift). :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. januar 2012 - 20:05 #2
Linieskift er legalt i XML text.

Saa umiddelbart ville jeg checke hvorfor det er et problem!

Men ellers maaske:

replace(projekt_note, "\n", " ")
Avatar billede sth Novice
05. januar 2012 - 15:37 #3
Så  fik jeg jeres forslag testet men det virker ikke, det ser ud til at jeg forsat får et linje skift sat ind, så umiddelbar vil jeg mene at ikke kan være \n der bruges.
Hvis det ikke er \n der bruges....... hvad kan det ellers være?

Her kommer en mindre forklaring på hvorfor jeg ikke bare kan rette (kan selvf bare lade være med at bruge dette  felt da det ikke er 100% nødvendig)

jeg laver nogle grafer fra ud fra en flash komponent fra fusioncharts.com og måden det virker på er ved, at der enten hentes data fra en XML-fil eller at data dannes som xml mens man køre programmet (on the fly), forstået på den måde at hvis men i sin browser siger vis kilde så kan man nu se de dannede xml data.

Det der så sker nå jeg har et linje skift i min i et database felt, er at xml-dataerne få et linje skift og det accepter komponenten ikke
Håber dette forklare problemet bedre

Ud over dette kan jeg klart anbefale flash komponenter fra fusioncharts, kan lave en masse forskellige.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2012 - 04:44 #4
Hvilket sprog laver du den REPLACE i ?
Avatar billede sth Novice
08. januar 2012 - 10:13 #5
siden er lavet i ASP / VBscript
og har normalt ikke problemer med at anvende replace men det tyder bare på at det ikke er \n der er anvendt :-(
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2012 - 15:51 #6
proev:

replace(projekt_note, vbCrLf, " ")
Avatar billede sth Novice
12. januar 2012 - 11:59 #7
jamen jamen det virker , var ellers sikker på jeg havde prøvet denne variant.
kommer du med et svar Arne
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2012 - 14:01 #8
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2012 - 14:01 #9
\n er en C/C++/Java/C# ting