Avatar billede losdivinos Nybegynder
31. december 2011 - 21:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tjek om videoen er startet

Heya guys! :)

Jeg er igang med en side, som hedder http://woozis.com/

Jeg er snart klar til launch, men mangler en ting.

Når brugerne skal deltage i en konkurrence, skal de se 2 videoer først.

Jeg kan ikke JavaScript, men alligevel fik jeg bikset noget sammen, som virkede :)

checktasks.js
______________

var FirstVid = false;
var SecondVid = false;
function FirstVidPlay(){
FirstVid = true;
}

function SecondVidPlay(){
SecondVid = true;
}

function pass(){
if(FirstVid == false || SecondVid == false){
alert("Du skal klare opgaverne før du kan deltage!");
} else {
alert("Du har set videoerne! :D");
}
________________
index.php
________________
echo '<div onClick="FirstVidPlay();">click me FIRST</div><br />"';
        echo '<div onClick="SecondVidPlay();">click me SECOND</div></div><br />"';
        echo '<div onClick="pass();">CLICK ME TO CHECK IF TASKS COMPLETED</div><br />"';
________________

Det virker i sig selv helt fint. :)
Det eneste problem er, at jeg ikke skal tjekke om Div'sne er klikket, men om en embedded video er. :) Der kan man stadig bruge onclick i embed-tags, men problemet er at den embedded video kommer fra et <script>

<script type="text/javascript" src="http://dagensbuzz.dk/embed/player/240/1193/"></script>

Jeg har set det blive gjort før, men ved ikke hvordan? :)
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2012 - 17:23 #1
<ole>

Det skal du nok tjekke via playeren, men da vi ikke ved, hvad du gør eller bruger, er det svært at sige, hvordan  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede losdivinos Nybegynder
01. januar 2012 - 19:35 #2
Jamen, der er som sådan ikke nogen player, som jeg kan tjekke, så vidt jeg ved.

For at få videoen ind på sin side skal man bruge denne kode.

<script type="text/javascript" src="http://dagensbuzz.dk
/embed/player/240/1193/"> </script>
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2012 - 20:00 #3
Jamen, så er der ingen muligheder for at tjekke noget somhelst. Det er udelukket at scripte mellem to domæner - og det er, hvad du vil være nødt til, når playeren ligger i en iframe fra et fremmed domæne
Avatar billede losdivinos Nybegynder
01. januar 2012 - 20:40 #4
Er det ikke muligt på en eller anden måde at lave en DIV, som sidder ovenover eller regne det ud via. noget med klik på pixels?
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2012 - 20:53 #5
Nej
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2012 - 20:55 #6
Du kan tjekke, om brugeren klikker på en knap på din side - men ikke om videoen loades, starter eller bliver set
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2012 - 21:00 #7
Inden du kan bruge det til noget somhelst, skal du jo under alle omstændigheder have skriftlig tilladelse fra indehaveren af dagensbuzz.dk - så hvorfor ikke skrive og spørge vedkommende, om du kan få adgang til videoerne udenom hans iframe?
Avatar billede losdivinos Nybegynder
01. januar 2012 - 21:16 #8
Det lyder som en god ide! :) Jeg spørger efter <embed>
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2012 - 21:29 #9
Nu har embed elementet aldrig været valid i HTML, men der er heldigvis andre muligheder  =)
Avatar billede losdivinos Nybegynder
11. august 2012 - 18:51 #10
asda