Avatar billede JalleAA Nybegynder
29. december 2011 - 23:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Uploading af video - problem

Hej derude!
Jeg har prøvet at uploade min video på min hjemmeside. Dog kan videoen ikke afspilles på siden, og følgende besked popper op, når jeg åbner siden:
"Internet explorer restricted this webpage from running scripts or ActiveX controls"

Jeg har prøvet at formattere videoen til flere forskellige formater, herunder mp4. Dog uden held.

Her er koden jeg har skrevet i html:
<CENTER>
<video width="320" height="240" controls="controls">
  <source src="Flamsted2010mp4.mp4" type="video/mp4" />
  <source src="Flamsted2010mp4.ogg" type="video/ogg" />
  <source src="Flamsted2010mp4.webm" type="video/webm" />
<object data="Flamsted2010mp4.mp4" width="320" height="240">
<embed src="Flamsted2010mp4.swf" width="320" height="240">
</embed>
</object>
</video>
</CENTER>

Hvad gør jeg galt. Bruger jeg en forkert kode?, er navnet på videoen(Flamsted2010mp4 indsat forkert? eller noget helt tredje?
Avatar billede pstidsen Novice
30. december 2011 - 00:29 #1
Jeg synes det bedste er at uplaode til youtube og så embedde den ind på ens hjemmeside. Fungerer for ALLE.

Ja, jeg ved godt at der er kommet HTML5, men gamle browsere understøtter det ikke.
30. december 2011 - 07:12 #2
For at svare på dit direkte spørgsmål (dermed ikke sagt, at pstidsen's ide ikke er god):

Videoen du vil afspille benytter sandsynligvis en videoplayer baseret ActiveX.  Jeg fandt dette link nyttigt for min egen forståelse:  http://www.tizag.com/htmlT/htmlvideocodes.php

Du kan fjerne fejlmeldingen, således at du kan fortsætte med programmet og se videoen.  Her er et link der fortæller om det:  http://www.troublefixers.com/disable-activex-warning-in-internet-explorer-while-playing-animations/
Avatar billede pstidsen Novice
30. december 2011 - 10:03 #3
Problemet er bare at mange af dine besøgende vil have samme problem som dig og skal installere et ActiveX og det er måske ikke alle der gider/kan finde ud af det.

Hvis du er træt af nogle af de knapper YouTube laver (f.eks. fuldskærm eller relaterede videoer efter filmen), så kan stort set alt laves om. Se: http://www.google.dk/search?q=youtube+embedding+customize&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&client=safari#hl=da&client=safari&tbo=d&sa=X&ei=X339TvSXGojLsgbiyvnfDw&ved=0CCQQvwUoAQ&q=customize+youtube+embedding&spell=1&bav=on.2
Avatar billede olebole Juniormester
30. december 2011 - 15:25 #4
<ole>

video elementet er ikke del af gældende standarder, og kan derfor ikke nødvendigvis forventes at virke. Embed elementet har til dato aldrig været del af en gældende standard, hvorfor det heller ikke nødvendigvis kan forventes at virke. Derudover mangler du et param element i dit object tag:

<param name="movie" value="Flamsted2010mp4.swf" />

- og husk i den forbindelse, at du ikke kan loade en mp4 i et objekt element, men bør bruge en swf.

At afspille video er ikke en helt ukompliceret opgave  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede JalleAA Nybegynder
30. december 2011 - 17:14 #5
Tak for svaret olebole, pstidsen og christian_belgien!

Jeg kopierede koden fra: http://w3schools.com/html/html_videos.asp

Så jeg formodede at den virkede til upload af denne type video format.

Men ja at upploade igennem youtube virker som det klart nemmeste, bedste og mest brugte. Jeg er ved at lære html, så leger lidt med det og prøver at udforske, hvilke muligheder der er.

Kan man bruge andre programmeringssporg, der virker bedre til upload af video?
31. december 2011 - 06:05 #6
JalleAA, dit spørgsmål gik konkret på den besked der kom op og blokkerede for afspilningen af videoen, og det kunne jeg svare på.  Nu bringer du et nyt og udvidet emne op, oploading af video.  Det har jeg ikke så meget erfaring med, og du fik ikke andre bud, andre end de der allerede er kommet op.  Jeg vil foreslå, at du lukker denne tråd og så rejser et nyt spørgsmål om det udvidede emne (hvis det stadig er aktuelt.)  Derved får du opmærksomhed fra alle Ekspertens medlemmer og ikke kun de, der er i gang med denne tråd.

(Jeg ser du er ret ny på Eksperten, så lad mig forklare, måske til overflod:  Du lukker spørgsmålet og afgiver points ved at acceptere et eller flere svar, indlæg markeret med gult, ved at sætte 'flueben' ved 'accepter dette svar' og derefter klikke på feltet 'Accepter svar og afgiv points.'  Mit indlæg #2 er et svar du kan acceptere.  Hvis du ønsker at pointene skal deles mellem flere må du bede disse oprette svar som du kan acceptere.)
Avatar billede olebole Juniormester
31. december 2011 - 14:55 #7
- og noget, du som ny bruger på Eksperten også må vænne dig til, er, at visse brugere er mere emsige end de fleste. Desuden er visse brugere tydeligvis så læseudfordrede, at de ikke evner at læse et spørgsmål/indlæg. Der således absolut ingen grund til at åbne en ny tråd for at få svar på dine opfølgende spørgsmål  *o)

Hvad dit spørgsmål angår: Nej, HTML er sproget, man indsætter alle medietyper med, og der er ikke andre sprog, du kan bruge til at indsætte en video med.

Traditionelt har man brugt Flash til videoafvikling på WWW, men Flash er en tung teknologi - og et potentielt sikkerhedsproblem. Bl.a. derfor har man implementeret nye metoder til audio og video filer i HTML5, men standarden er ikke færdig endnu og bliver først gældende i løbet af 2012.

Desværre er der i stedet for Flash-problemerne opstået en mindre krig på codecs, så den ene browser/platform skal serves ét videoformat, mens en anden browser/platform skal sereves et andet format. Lægges dette oveni de problemer, folk tydeligvis har med at encode videoer korrekt, er det ikke blevet mindre kompliceret at anvende video på WWW ... tværtimod  :o|
04. januar 2012 - 22:06 #8
JalleAA, har du fået dit spørgsmål besvaret på tilfredsstillende måde?  Hvis ja, så er Ekspertens regler, at du lukker spørgsmålet igen.  (Som sagt, du lukker ved at acceptere et eller flere svar, enten svar du allerede har fået eller svar du beder dem om der har lavet hjælpsomme indlæg).  Hvis du ikke mener, at du har fået spørgsmålet besvaret, men at det i mellemtiden er lige meget, så er vejen frem, at du lukker spørgsmålet ved selv at oprette et svar og acceptere det.  Hvis spørgsmålet ikke er besvaret, eller kun delvis besvaret, men stadig er aktuelt, så kommer du nok til at tage et initiativ.  Det er ikke så sandsynligt, at der af sig selv kommer friske input på DETTE spørgsmål.  Det står nu på side 12 af spørgsmål, og der har ikke været aktivitet i fire dage.  Så du må enten stille uddybende spørgsmål til de der følger dette spørgsmål, eller afslutte dette spørgsmål og oprette et nyt med de mere specifikke spørgsmål.  (Jeg noterer mig, at ikke alle støtter dette.)  Men under alle omstændigheder, lad ikke spørgsmålet blive hængende.  Afslut det, eller tag initiativ til at bringe det videre.
Avatar billede JalleAA Nybegynder
10. januar 2012 - 20:19 #9
Hej igen...

Helt præcist hvor på siden accepterer jeg jeres svar, så jeg kan få lukket indlægget?
Avatar billede olebole Juniormester
10. januar 2012 - 20:26 #10
Du skal bruge et svar fra en bruger - i øjeblikket har alle kun kommenteret. Hvis en af de andre deltagere lægger et svar, kan du acceptere det. Jeg samler ikke point, så jeg svarer ikke  =)

Ønsker ingen point, lægger du selv et svar og accepterer det, så tråden lukkes.
Avatar billede JalleAA Nybegynder
11. januar 2012 - 09:12 #11
...