Avatar billede karsten_larsen Praktikant
20. december 2011 - 12:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kalde javascript fra Codebehind - fejler med RegisterStartupScript

Kan ikke få javascriptet til at blive afviklet fra Codebehind. Javascriptet skal ændre teksten i label - men det sker ikke. Navnet på javascript skrives i stedet for.

Code:
<script type="text/javascript" language="javascript" >
        function DemoJavascript() {
            document.getElementById("Label1").innerHTML = "Så er DemoJavascript kaldt fra Codebehind";
        }
</script>

og i body
<asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Button" />
<asp:Label ID="Label1" runat="server" Text="Her skal teksten ændres når DemoJavascript kaldes fra codebehind"></asp:Label>

Fra Codebehind:
  Protected Sub Button1_Click(sender As Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Page.ClientScript.RegisterStartupScript(Me.[GetType](), "load", "DemoJavascript();")
    End Sub

Det eneste som sker at der skrives: DemoJavascript();

Hvad gør jeg galt?

??:o) karsten_larsen
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
20. december 2011 - 12:54 #1
En løsning kunne være i stedet for at bruge RegisterStartupScript så at bruge følgende:

Button1.OnClientClick = "DemoJavascript(); return false;";

Hvor return false, sørger for at der ikke bliver lavet et post-back
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
20. december 2011 - 13:36 #2
Heinzdmx ->

tak for forslag - jeg har overvejet noget tilsvarende men, det kan desværre ikke bruges, da jeg har beregninger i codebehind, som laves først inden javascriptet afvikles.

Bruger jeg window.onload eller onload i body afvikles javscriptet fint, bare ikke når jeg prøver at kalde det Codebehind

RegisterStartupScript fungerer fint, hvis det f.eks. laves sådan.

Page.ClientScript.RegisterStartupScript(Me.[GetType](), "load", "<script language=javascript>alert('javscript af viklet fra codebehind');</script>")

?:o) karsten_larsen
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
20. december 2011 - 13:45 #3
Så ligner det lidt at følgende er galt:

Virker:
Page.ClientScript.RegisterStartupScript(Me.[GetType](), "load", "<script language=javascript>alert('javscript af viklet fra codebehind');</script>")

Virker ikke
Page.ClientScript.RegisterStartupScript(Me.[GetType](), "load", "DemoJavascript();")

Det ene sted har du <script> omkring, det andet sted har du ikke.

Prøv derfor med
Page.ClientScript.RegisterStartupScript(Me.[GetType](), "load", "<script language=javascript>DemoJavascript();</script>")
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
20. december 2011 - 14:05 #4
Heinzdmx ->

Super - tusind tak for hjælpen. Vil du lave et svar?

:o) karsten_larsen
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
20. december 2011 - 14:19 #5
Svar her :)