Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2011 - 20:19 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Ny bærbar til konen

Min gamle trofaste Asus maskine er nu stået af og er totalt død :(
Har ellers virket perfekt de sidste 7 år...

Budget absolut max. 4000 (Mere vil vi ikke give).
Skal bruges til småspil på nettet og surf.

Hun har selv kigget på denne, og umiddelbart er den da ok:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ASLXRL602039/acer-aspire-17-3-barbar-computer-as7250-e304g50mi

Hvad siger i? Det er mest CPU jeg er i tvivl om.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2011 - 20:31 #1
helt ærligt - der skal lidt café-racer over det...
Og acer er der ingen, der gider købe længere.
Jeg ved ikke, hvad den koster - men http://www.asus.dk/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_UX21E/
Helt ærligt - du afskriver over 7 år, og det er da bling.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2011 - 20:46 #2
Acer Aspire har et dårligt rygte og en høj fejlprocent. Og for mit vedkommende, dårlig erfaring. Og er en processor på 1.3 GHz ikke lidt småt?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2011 - 20:48 #3
Den Asus ser godt ud, men prisen ligger langt over de 4.000: http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-Zenbook-UX21E-KX004V-2296535.html
Avatar billede seous Nybegynder
18. december 2011 - 20:53 #5
Hej John

Jeg har lige købt en Packardbell, og det er den bedste jeg har prøvet længe. Ikke nok med en fed computer med lang levetid, og ingen problemer med varme, så fik jeg:

- Packardbell eget spil center
- Photoshop Elements
- HDMI

Og meget mere.
Jeg har købt min gemmen Leasy men det er bare mig der er en tosse hehe. Men jeg kan anbefale den stærkt!

http://www.leasy.dk/computer/baerbar/packard-bell-lj65-jn-696nc-baerbar-pc-med-173-skaerm.aspx

Hos Leasy er den for dyr men den kan jo fås andre steder :)
Avatar billede pstidsen Novice
18. december 2011 - 21:03 #6
Det må blive en af de to her: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=4666501;4673563 Den til højre er bedst og dyrest.
Avatar billede pstidsen Novice
18. december 2011 - 21:05 #7
Mht. til den du selv har fundet så har den for dårlig CPU og grafikkort til prisen.
Avatar billede pstidsen Novice
18. december 2011 - 21:12 #8
#5: Intel Pentium er jo ikke tidssvarende. Man skal op i i-serien. Til et budget på 4000 rækker det dog kun til i3 og få i5'ere, men det er også noget bedre end Pentium.

Iøvrigt kunne #4 også være et bud - omend den har et lidt sparsomt grafikkort, men det lyder heller ikke til du får brug for det. Og så er den jo også billig!
Avatar billede pstidsen Novice
18. december 2011 - 21:13 #9
fik jeg sagt undskyld for "spam"?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2011 - 21:15 #10
Jeg har selv kigget på http://www.merlin.dk/product.aspx?uid=387138&prodid=375126

Hun har nu sat som krav at den skal kunne købes i en butik i Aalborg...
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2011 - 21:16 #11
Glem den i #10... det var ikke den!
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2011 - 21:24 #12
Kan se nogle nævner grafikkort.
Skal bruges til småspil på nettet og surf.

Husk lige på dette :)
Jeg vil mene, at når jeg skriver min 7 år gamle pc kunne klare opgaven (med onboard Intel grafik), at så har grafikkortet intet at sige, ikke sandt :)

Jeg har selv kig på denne: http://www.merlin.dk/product.aspx?uid=387138&prodid=442735
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2011 - 21:30 #13
Og uanset hvad, så er onboard grafikkort blevet meget bedre, end de var for 7 år siden :)

Dette er den gamle:
A3FP-5020DEN:
CPU: Core Duo T2060 1.6 GHz
Ram: 1 Gb
Skærm: 15.1" 1024*768
HDD: 5400 RPM 60Gb.

Så i kan nok se, der skal jo intet til for at den kan blive bedre :)
Avatar billede pstidsen Novice
18. december 2011 - 21:43 #14
Tjooo men man kan vel ligeså godt få mest muligt ud af det ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. december 2011 - 07:48 #15
Selvfølgelig - nu har vi kig på denne: http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=7729137&sw=g7-1219

Hvad med den?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. december 2011 - 09:41 #16
Jeg ville nok heller ikke anbefale Acer, min ven har en Acer og den er godt nok ringe, bliver meget varm og touchpaddet er meget upræcist.

Jeg kan anbefale en Lenovo (IBM) det er et bedre mærke, jeg har selv en som er af høj kvalitet, og den kan sagtens spille wow,cs source og hvad i nu ellers har lyst til at spille.
Avatar billede pstidsen Novice
19. december 2011 - 14:57 #17
#15: Den er også god. Med anden generations i3 processor. Dog er grafikkortet stadig dårligt til prisen, men det har i nok heller ikke brug for..
Avatar billede jens_peter Nybegynder
19. december 2011 - 17:48 #18
Det er sjovt, der bliver spurgt om en maskine og straks skal man have alt muligt andet.

HP har jo været dårlige og døjet med varme, men om de gør det mere er så en anden sag.

Jeg kan fortælle, at min steddatter fik en maskine, som den du spørger om, for et halvt år siden og den kører faktisk fint til behovet, der ligner din kones.

Jeg har selv haft fingrene lidt i den og den virker altså fornuftig, så jeg synes, at I skal købe sådan en og lade det være ved det.

Der er næppe så farligt meget forskel på dem alligevel, de fleste laves jo på kinesiske fabrikker, hvor de laves side om side efter bestilling.

En evt. forskel i ydeevne har alligevel ingen betydning for jer, så det hensyn er kun med til at forvirre begreberne, det I har brug for er jo en god skærm og en fornuftig maskine, der afvikler det I kører på fornuftig vis og det kan den Acer sagtens klare.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. december 2011 - 18:21 #19
Avatar billede pstidsen Novice
19. december 2011 - 18:46 #20
den er også fin.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
19. december 2011 - 18:57 #21
Tillykke med den:-)