Avatar billede martinr Nybegynder
10. december 2011 - 15:00 Der er 1 løsning

Problemer med avisynth-script

Hej eksperter

Jeg har problemer med mit avisynth-script:

---

# vars:
fadesec = 3
fps = 25
height = 576
imgfile = "billede.jpg"
seconds = 10
Width = 720

# progress:
ImageReader(imgfile, 0, seconds*fps)
FadeIn2(fadesec)
FadeOut2(fadesec)
Lanczos4Resize(width, height)
AssumeFPS(fps)

---

Problemet er, at den for det første slet ikke vil fade out overhovedet (har også prøvet med FadeOut, FadeOut0, FadeIO0, FadeIO2 men lige meget hjælper det...)

For det andet vil jeg gerne have den til at resize med lanczos men samtidig bevare størrelsesforholdet (aspect ratio), men den stretcher bare hele billedet, hvilket ser forkert ud.

Hvordan får man avisynth til at fade out, og hvordan resizer man med aspect ratio?

På forhånd tak.
Avatar billede martinr Nybegynder
05. marts 2012 - 16:50 #1
Der er i skrivende stund tilsyneladende ikke kommet nogen svar,
og da jeg selv har fået løst problemet på anden vis, lukker jeg hermed spørgsmålet.

Til de interesserede har jeg løst problemet med fading på følgende måde (eksempel):

---

# vars:
fadesec    = 3
imgfile      = "billede.jpg"
seconds  = 10
vidfile        = "video.avi"

# progress:
video = AVISource(vidfile)
video = video.ConvertToYV12()

intro = ImageReader(imgfile, 0, seconds*Round(FrameRate(video)), FrameRate(video))
intro = AudioDub(intro, BlankClip(intro, audio_rate=Audiorate(video), channels=AudioChannels(video)))
intro = intro.ConvertToYV12()

# result:
return intro.FadeIO0(fadesec) ++ video.FadeIO0(fadesec)

---

Resizing har jeg gjort i selve billedet og ikke i scriptet.