Avatar billede bech1992 Nybegynder
09. december 2011 - 09:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vis Billeder

Hej,

Jeg er i gang med en side hvor et produkt-billede skal vises hvis produktet ikke er ældre en 30 dage, jeg har lavet lidt, men det er som om at det ikke vises korrekt.

Jeg har prøvet at lave et billede hvor Viseble er true, hvis produktet ikke er ældre end 30 dage, men synes ikke helt jeg kan få det til at fungere? :S

Min .aspx kode:
<asp:Image ID="Image2" ImageUrl="~/images/ny.png" Visible='<%#GetProductSalesPic(Eval("ProductDate"))%>' runat="server" />

Min C# kode:

protected bool GetProductSalesPic(object Date)
    {
        DateTime actDate = (DateTime)Date;
        if(actDate.Day > 0 && actDate.Day > 30)
        {
            return true;
        }
        else
        {
        return false;
        }

Er der nogen der kan se hvad der er galt??
Avatar billede keysersoze Guru
09. december 2011 - 09:37 #1
Din if vil kun virke hvis datoen er den 31. for du skriver jo at dag skal være over både 0 og 30 så det går sjældent i opfyldelse.

Mon ikke det skal være noget i retning af

if (DateTime.Now.DateAdd(-30) < actDate)
Avatar billede bech1992 Nybegynder
09. december 2011 - 10:15 #2
Årh, ja så er det måske derfor :P mange tak :-)

Kan du evt. hjælpe mig med en anden fejl?

Når jeg prøver at sætte din sætning ind for jeg følgende fejl:

Error    3    'System.DateTime' does not contain a definition for 'DateAdd' and no extension method 'DateAdd' accepting a first argument of type 'System.DateTime' could be found (are you missing a using directive or an assembly reference?

Jeg er stadig "ny" i faget, men håber i kan hjælpe mig, gerne med kode eksempler :-)

på forhånd tak :D
Avatar billede keysersoze Guru
09. december 2011 - 10:32 #3
Så hedder den nok AddDays i stedet for DateAdd - det kan din intellisense nok fortælle.
Avatar billede bech1992 Nybegynder
09. december 2011 - 10:50 #4
Fedt fedt fedt, nogle gange skal man måske lige brugen hjernen inden man spørger, sorry :)

Men mange tak :-)
Smid et svar og få dine velfortjente point :D
Avatar billede keysersoze Guru
09. december 2011 - 19:14 #5
svar :)