Avatar billede KHHP Juniormester
07. december 2011 - 13:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linux webserver

Hej
Jeg står og skal have lavet mig en Linux-baseret webserver. Der er ikke de helt store krav, dog skal det være nemt at bruge, og må helst ikke konsumere alt for meget RAM.
Havde tænkt på noget Ubuntu Server, men ville lige have lidt input inden jeg tog den endelige beslutning.
Serveren skal køre som virtuel maskine på min fysiske Windows 2003 R2 maskine, enten i Microsoft Virtual PC eller Oracle VirtualBox.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2011 - 14:31 #1
i Web Server
Install a Local Web Server on Ubuntu

http://www.lullabot.com/videos/install-local-web-server-ubuntu

Apache2
MySQL Client
MySQL Server
PHP 5
PHP 5 - GD
PHP 5 - MySQL
PHPMyAdmin (in universe repository)

Ubuntu 8

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=591952
.Denne tutorial vil hjælpe dig med vurdering af de samlede web-serveren systemets ydeevne og derefter forsøge at give nogle tips om at finde de flaskehalse, der hindrer det samlede system.

Med systemets ydeevne, du ønsker at evaluere fem store områder; partition placering, CPU-brug, brug af hukommelse, disk I / O og netværksbrug.

Evaluer Server ydeevne

Disk performance

CPU-ydeevne

Hukommelse ydeevne

I / O-ydeevne

Network Performance

Design Evaluation
Før du bygger en server er det altid en god idé at evaluere ikke kun hvad partitioner du ønsker at oprette, men også evaluere, hvor du vil placere dem.
Partition Placering
Afhængig af din Linux-distribution og din server formål skal du oprette separate partitioner for hver af /, swap, / var, / usr / og / home. Hvilke partitioner, du opretter ikke afhænger lidt af formålet med serveren. Hvis du var at oprette en anonym ftp server / var partition er placeringen for ftp i CentOS men ftp er placeret i / home på Ubuntu. Den web-server er placeret i / var i alle distributioner. Hvis du bruger din server som en Samba server selvfølgelig disse filer vil blive gemt i / home. Så tænk om formålet med den server, så du kan bestemme, hvordan at partitionere den. Næste tænke partition placering. Fordi lavere antal partitioner er placeret på ydersiden af ​​disken, skal du placere disse partitioner, som vil blive hyppigt adgang til i den nederste partition numre, som vil give hurtigere adgang. For eksempel den første partition, du skal placere, er swap som der kan opnås adgang til hyppigt. Næste placere din / var-partition på ydersiden, hvis du har en web-server eller en database i / var. Hvis du opretter en Samba-server eller en FTP-server med Ubuntu sted at partition på ydersiden.

Flere drev
Med flere drev kan du placere de mest anvendte partitioner på ydersiden af ​​pladen på flere drev. Den SWAP på ydersiden af ​​et drev og / var på ydersiden af ​​den anden disk. Denne måde vil du være at opnå maksimal hastighed.

Selvfølgelig, hvis du bruger flere diske, du vil ønske at overveje RAID. RAID 0 vil give dig flere læser og skriver på tværs af flere diske. Der vil ikke være redundans, hvis noget går galt, men du vil have den bedre ydeevne, og du bliver nødt til at overveje en anden mulighed for sikkerhedskopiering.

Drive Design
Jo mere lederen er nødt til at flytte for at læse data, jo langsommere ydeevne. Den rotation hastighed på disken er også en vigtig overvejelse. Hvis du har en disk med en 5400 RPM det vil være betydeligt langsommere end et drev på 10.000 RPM. Et andet aspekt t overveje er drevet geometri.

Med en mindre diameter, vil diskdrev nødt til at flytte mindre plads at få adgang til drevet data. Så du kan se den aktuelle flytningen af ​​SATA-diske fra en 3 ½ "til 2 ½" diameter. Den mindre diameter er så SATA-drev til at nå 10.000 RPM, hastigheden på visse SCSI-drev. Ud over disse mindre drev har en kølende sektion omkring dem til at støtte er dispensering varme. Her er et eksempel på VelociRaptor fra Western Digital med en 10.000 RPM.

Cache 16MB
Søgetid i gennemsnit 4.2ms
Gennemsnitlig Skriv Time 4.7ms
Gennemsnitsventetid 5.5ms

Cache størrelse på disken kan øge hastighed som disk kan gemme data, indtil det er tid til at skrive. Her kan du se en gennemsnitlig søgetid på 4.2ms, som er en stor hastighed i et SATA-drev. Sammenfattende er placeringen af ​​skillevægge og den fysiske drevets vigtige i forsøget på at opnå maksimal hastighed med serveren.

Tagged som: drev, partitioner, SATA-harddisk ydeevne, serverens ydeevne, Web Server
Avatar billede KHHP Juniormester
07. december 2011 - 14:52 #2
Jeg takker for dit input, men de ting du kommer med har jeg allerede klaret. Jeg søgte egentligt input til om min idé om at bruge Ubuntu Server var god nok, eller om folk havde andre forslag til en god, stabil, brugervenlig og ikke alt for hardwaremæssigt krævende linux server distribution.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2011 - 15:47 #3
http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/

med den kan du hente linux iso filer

du skal bare vælge under system typen  (server versioner ) og finde Ubuntu server

altså vælg>system >type >server se her http://4.bp.blogspot.com/-RWo9yc69dMo/TfJf1pKk8aI/AAAAAAAAAHs/XgmsH4yxe4s/s1600/universal-usb-installer-02-554x535.png
Avatar billede KHHP Juniormester
07. december 2011 - 20:40 #4
Igen er du på afveje.
Jeg takker for dit input, men de ting du kommer med har jeg allerede klaret. Jeg søgte egentligt input til om min idé om at bruge Ubuntu Server var god nok, eller om folk havde andre forslag til en god, stabil, brugervenlig og ikke alt for hardwaremæssigt krævende linux server distribution.

Som jeg skrev søger jeg ikke hjælp til at downloade, opsætte, sikre eller lignende. Jeg søger bare input til hvilken linux distribution der er den bedste til brug som webserver!
Nu ikke for at lyde grov eller fornærme dig på nogen måde, men eftersom du nu to gange har misforstået mit spørgsmål, trods at jeg har henledt dig på at du ligger ved siden af, bliver du stadig ved at komme med forslag til hvordan jeg enten henter eller opsætter min server, også selvom det slet ikke har nogen relevans for mit spørgsmål.
Bare sådan for at hjælpe dig lidt, så ville det være en fordel at være sikker på at have forstået spørgsmålet rigtigt, og ellers spørge indtil selve spørgsmålet, hvis man ikke mener at have forstået det helt korrekt.
Hvis du mener at jeg ligger forkert i dette indlæg, så må du jo forklare mig hvordan jeg skal formulere mit spørgsmål for at du kan forstå det rigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2011 - 18:51 #5
skal en være en windows servr  eller linu server ??

du skriver  Linux webserver  http://www.yolinux.com/TUTORIALS/LinuxTutorialWebSiteConfig.html

  rpm -q httpd bind bind-chroot bind-utils system-config-bind xinetd vsftpd

RPMs added FC2+: system-config-httpd
RPMs added FC3+: httpd-suexec

•Red Hat 9.0
  rpm -q httpd bind xinetd vsftpd,

•Red Hat 8.0
  rpm -q httpd bind xinetd wu-ftpd•Red Hat 7.x:
  rpm -q apache bind inetd wu-ftpdUse wu-ftpd version 2.6.2 or later to avoid security problems.

•SuSE 9.3:
  rpm -ivh apache2 apache2-prefork bind bind-chrootenv bind-utils vsftpd
apache2-MPM is needed by apache2-2.0.53-9Also see Apache.org: MPMs

•Ubuntu (natty 11.04) / Debian:
  apt-get install apache2
            apt-get install bind9
            apt-get install vsftpd
•Ubuntu (dapper 6.06/hardy 8.04) / Debian:
  apt-get install apache2 apache2-common apache2-mpm-prefork apache2-utils
            apt-get install bind9
            apt-get install vsftpd

The Apache web server configuration file is: /etc/httpd/conf/httpd.conf

Linux distribution

Red Hat 7.x-9, Fedora Core, Red Hat Enterprise 4/5/6, CentOS 4/5/6 /var/www/html/
Red Hat 6.x and older /home/httpd/html/
Suse 9.x /srv/www/htdocs/
Ubuntu (dapper 6.06) / Debian /var/www/html
Ubuntu (hardy 8.04/natty 11.04) / Debian
/var/www

default configuration will allow one to have multiple user accounts under one domain by using a reference to the user account: http://www.domain.com/~user1/. If no domain is registered or configured, the IP address may also be used: http://XXX.XXX.XXX.XXX/~user1/.

Directory />

2    Options None

3    AllowOverride None

4 </Directory>
DocumentRoot "/var/www/html"

3 <Directory "/var/www/html">

4    Options Indexes FollowSymLinks

5    AllowOverride None

6    Order allow,deny

7    Allow from all

8 </Directory>
File: /etc/httpd/conf/httpd.conf

LoadModule userdir_module modules/mod_userdir.so

...

<IfModule mod_userdir.c>
    #UserDir disable            - Add comment to this line
    #
    # To enable requests to /~user/ to serve the user's public_html
    # directory, remove the "UserDir disable" line above, and uncomment
    # the following line instead:
    UserDir public_html          # Uncomment this line
</IfModule>

...

<Directory /home/*/public_html>
    AllowOverride FileInfo AuthConfig Limit
    Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch IncludesNoExec
    <Limit GET POST OPTIONS>
        Order allow,deny
        Allow from all
    </Limit>
    <LimitExcept GET POST OPTIONS>
        Order deny,allow
        Deny from all
    </LimitExcept>
</Directory>

NameVirtualHost XXX.XXX.XXX.XXX

<VirtualHost XXX.XXX.XXX.XXX>  ServerName www.your-domain.com          - CNAME (bind DNS alias www) specified in Bind configuration file (/var/named/...)
  ServerAlias your-domain.com            - Allows requests by domain name without the "www" prefix.
  ServerAdmin user1@your-domain.com
  DocumentRoot /home/user1/public_html  ErrorLog logs/your-domain.com-error_log
  TransferLog logs/your-domain.com-access_log
</VirtualHost>

NameVirtualHost XXX.XXX.XXX.XXX
NameVirtualHost 192.168.XXX.XXX

<VirtualHost XXX.XXX.XXX.XXX 192.168.XXX.XXX>
  ...
  ..
<Directory "/var/www/html">

  ...  This part remains the same
  ..

</Directory>

# Default for when no domain name is given (i.e. access by IP address)

<VirtualHost *:80>
  ServerAdmin user1@your-domain.com
  DocumentRoot /var/www/html
  ErrorLog logs/error_log
  TransferLog logs/access_log
</VirtualHost>

# Add a VirtualHost definition for your domain which was once the system default.

<VirtualHost XXX.XXX.XXX.XXX>  ServerName www.your-domain.com
  ServerAlias your-domain.com
  ServerAdmin user1@your-domain.com
  DocumentRoot /var/www/html
  ErrorLog logs/error_log
  TransferLog logs/access_log
</VirtualHost>

<VirtualHost XXX.XXX.XXX.XXX>

02        ServerName supercorp.com

03        ServerAlias www.supercorp.com

04        ServerAdmin webmaster@localhost

06        DocumentRoot /home/supercorp/public_html/home

07        <Directory "/">

08                Options FollowSymLinks

09                AllowOverride None

10        </Directory>

11        <Directory /home/supercorp/public_html/home>

12                Options Indexes FollowSymLinks MultiViews

13                IndexOptions SuppressLastModified SuppressDescription

14                AllowOverride All

15                Order allow,deny

16                allow from all

17        </Directory>

19        ScriptAlias /cgi-bin/ /home/supercorp/cgi-bin/

20        <Directory "/home/supercorp/cgi-bin/">

21                AllowOverride None

22                Options +ExecCGI -MultiViews +SymLinksIfOwnerMatch

23                Order allow,deny

24                Allow from all

25        </Directory>

27        ErrorLog /var/log/apache2/supercorp.com-error.log

29        # Possible values include: debug, info, notice, warn, error,

30        # crit, alert, emerg.

31        LogLevel warn

32        CustomLog /var/log/apache2/supercorp.com-access.log combined

33        ServerSignature On

34 </VirtualHost>

Enable domain:
•Create soft link:
&#9702;Manually: ln -s /etc/apache2/sites-available/supercorp /etc/apache2/sites-enabled/supercorp
&#9702;Use Ubuntu scripts a2ensite/a2dissite. Type command and it will prompt you as to which site you would like to enable or disable.
•Restart Apache:
&#9702;apache2ctl graceful
or
&#9702;/etc/init.d/apache2 restart
or
&#9702;/etc/init.d/apache2 reload
Also note that Apache modules can also be enabled/disabled with scripts a2enmod/a2dismod.
Man pages:

•a2ensite/a2dissite (Ubuntu: Apache 2 enable/disable site)
•apache2ctl

Configuring an "IP based" virtual host:
One may assign multiple IP addresse to a single network interface. See the YoLinux networking tutorial: Network Aliasing. Each IP address may then be it's own virtual server and individual domain. The downside of the "IP based" virtual host method is that you have to possess multiple/extra IP addresses. This usually costs more. The standard name based virtual hosting method above is more popular for this reason.
NameVirtualHost *              - Indicates all IP addresses

<VirtualHost *>
  ServerAdmin user0@default-domain.com
  DocumentRoot /home/user0/public_html
</VirtualHost>

<VirtualHost XXX.XXX.XXX.101>
  ServerAdmin user1@domain-1.com
  DocumentRoot /home/user1/public_html
</VirtualHost>

<VirtualHost XXX.XXX.XXX.102>
  ServerAdmin user1@domain-2.com
  DocumentRoot /home/user2/public_html
</VirtualHost>
Avatar billede KHHP Juniormester
09. december 2011 - 07:53 #6
Nu gider jeg ikke at sige det til dig mere, så derfor lukker jeg nu dette spørgsmål.
DU SVARER IKKE PÅ SPØRGSMÅLET!
DU KOMMER MED FORSLAG TIL OPSÆTNING, IKKE HJÆLP TIL HVILKET LINUX SERVER STYRESYSTEM DER VILLE VÆRE BEDSTE EGNET TIL FORMÅLET.
Og hvis du læser i spørgsmålet, så står der at det skal køre some virtuel maskine på en windows 2003 r2 computer!