Avatar billede theselfimages Nybegynder
05. december 2011 - 13:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sæt default value i form script

Hvordan får man sat en default value i et form tekstfelt?

Value er f.eks. "DK" og skal placeres med javascript i feltet "newsletter_country"
Er det ikke noget sådan her?

<script type="text/javascript">
function init() {
oFormObject.elements["newsletter_country"].value = 'DK';
}
XXX.Events.AddHandler (window, "onload", init);
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
05. december 2011 - 14:26 #1
<ole>

Jeg skal lige høre, om du mener defaultValue, når du skriver default value? DefaultValue er den value, koderen har indskrevet i HTML koden.

Du må nok præcisere, hvad det er, du vil  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede theselfimages Nybegynder
05. december 2011 - 14:36 #2
Altså jeg ønsker at "DK" står forskrevet i feltet "newsletter_country" ved onload og sendes med når formularen submit'es.
Avatar billede olebole Juniormester
05. december 2011 - 15:02 #3
Jamen så skriver du bare, som du har gjort - forudsat, der i oFormObject ligger en reference til formen, der indeholder feltet - og XXX.Events.AddHandler henviser til en wrapper, der kan sætte en event handler
Avatar billede jokkejensen Novice
05. december 2011 - 15:34 #4
Hvorfor ikke bare

<input type="text" value="DK" name="newsletter_country" />

/J
Avatar billede theselfimages Nybegynder
05. december 2011 - 15:47 #5
Hvad hvis formen har et navn? Mit problem er at jeg ikke ved hvordan de her kodelinie skrives korrekt. Eventhandleren virker, så er det bare:

function init() {
navnpåform.elements["newsletter_country"].value = 'DK';
}

?
Avatar billede olebole Juniormester
05. december 2011 - 15:49 #6
Nu undrer du dig igen, Jokke. Du ender i et alt for tidligt hårtab, hvis du på den måde bliver ved med at bruge al energi, som rødderne skulle have glæde af  *D
Avatar billede olebole Juniormester
05. december 2011 - 15:51 #7
@theselfimages: Det må du skrive, hvor du vil. Bare du venter med at kalde event wrapperen, til elementet er renderet i formen
Avatar billede theselfimages Nybegynder
05. december 2011 - 20:56 #8
Tak for hjælpen. Det lykkedes mig nu. Post gerne et svar for point.
Avatar billede theselfimages Nybegynder
21. januar 2012 - 00:21 #9
@Olebole... jeg kan ikke lukke før du poster et svar.
Avatar billede olebole Juniormester
21. januar 2012 - 00:32 #10
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede theselfimages Nybegynder
21. januar 2012 - 00:35 #11
Ok, lukkes...