Avatar billede snigeren Nybegynder
04. december 2011 - 11:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

auto mail reply sender ikke noget længere :(

I lang tid har følgende script virket fint men efter firmaet har skiftet fra et spamfilter til et andet virker det ikke længere. Er det noget der nemt kan ordnes hos dem der står for mail serveren?
Hverken kunden eller firmaet modtager mail fra scriptet...

Anyhu så er scriptet herunder. Jeg går ud fra man stadig bruger php mail() function?

Er der nogle fejl, overflødig kode eller nyere og bedre kode? Så må I meget gerne sige til :)

// Besked til brugeren
$message = 'en besked til brugeren der har bestilt en vare';
$to = $_REQUEST["email"];
$subject = "Jeres bestilling hos X A/S";

$header  = 'MIME-Version: 1.0' . "\n";
$header .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\n";
$header .= 'From: Firmaet <info@x.net>' . "\n";
mail($to, $subject, $message, $header);

// Besked til firmaet med ordre fra brugeren
$mail_body = "mail sendt til firmaet med ordren i";
$order = "selve ordredataen til at putte i en .txt fil";

$to = "info@x.net";
$subject = "Ny ordre";
$headers = "From: Firmaet <info@x.net>" . "\n";
$file_name = "" . $_REQUEST["tlf"] . "_" . $_REQUEST["firma"] . ".txt";

$file_type = "application/octet-stream";
$semi_rand = md5(time());
$mime_boundary = "==Multipart_Boundary_x{$semi_rand}x";

$headers .= "MIME-Version: 1.0\n" .
  "Content-Type: multipart/mixed;\n" .
  " boundary=\"{$mime_boundary}\"";

$email_message .= "This is a multi-part message in MIME format.\n\n" .
  "--{$mime_boundary}\n" .
  "Content-Type:text/html; charset=\"iso-8859-1\"\n" .
  "Content-Transfer-Encoding: 7bit\n\n" .
$mail_body . "\n\n";
$email_message .= "--{$mime_boundary}\n" .
  "Content-Type: {$file_type};\n" .
  " name=\"{$file_name}\"\n" .
  "Content-Transfer-Encoding: base64\n\n" .
  chunk_split(base64_encode($order)) . "\n\n" .
  "--{$mime_boundary}--\n";

$ok = @mail($to, $subject, $email_message, $headers);
if($ok) {
  echo "Din bestilling er nu modtaget og du hører fra os snarest muligt. Hilsen Firmaet";
} else {
  echo "Fejl i systemet, beskeden blev ikke sendt.";
}
Avatar billede nemlig Professor
04. december 2011 - 12:03 #1
Et skud kan være, at de anvendes en "from-mailadresse", der ikke tilhører det domæne, hvorfra dit script afvikles.

Er din fromadresse fx "xx@domæne1.dk", men scriptet afvikles på "domæne2.dk", så kan det give problemer med visse spamfiltre. Denne problemstilling opleves hos www.one.com.

For at teste, kan du jo bare prøve at anvende en "from-adresse", der tilhører domænet.
Avatar billede snigeren Nybegynder
04. december 2011 - 12:21 #2
ikke umiddelbart tilfældet her da det er samme domæne det hele... andre gode bud? =)
Avatar billede nemlig Professor
04. december 2011 - 13:39 #3
Ok. Jeg skal kan ikke vurdere, om der er noget i din kode, der udfordrer et spamfilter.
Dem som står får mail-serveren må kunne hjælpe dig.

Du spørger også til alternativ kode.
Til mine mailscripts, anvender jeg alene PHPmailer, som gør det legende let, at opsætte mails.
Avatar billede snigeren Nybegynder
04. december 2011 - 14:04 #4
ok, må se om det er noget for mig... selvom det andet nu også er ret simpelt...

Well hvis andre har nogle gode idéer til hvad jeg kan gøre i dette tilfælde hører jeg meget gerne om det :)
Avatar billede snigeren Nybegynder
19. december 2011 - 00:49 #5
Serverfolkene gjorde noget så nu virker det :) jeg lukker her