Avatar billede gqo Nybegynder
02. december 2011 - 11:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

upload af png og jpeg filer til mysql

Hej lidt hjælp?? tak
Jeg har et 'intelligent' spørgsmål? på xampp ´mysql er der ingen problemer, med at uploade billeder til mysql, men på min udbyders mysql skal der stå sådan:
if($fil=='image/x-png'|| $fil =='image/pjpeg'){ så virker det perfekt!!!!

istedet for: som virker perfekt i xampp mysql..mystisk?

if($fil=='image/png'|| $fil =='image/jpeg'){
  mysql_query(
    "UPDATE medlemmer SET " .
    "billede = '$data', " .
    "billede_size = '$size', " .
    "billede_type = '$type', " .
    "width = '$width', " .
    "height = '$height' " .
    "WHERE medlemsnummer = $medlemsnummer");
}else{  osv...
pft. Gert
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. december 2011 - 12:51 #1
Jeg ville nok bruge:
if($fil=='image/x-png' || $fil =='image/pjpeg' || $fil =='image/jpeg'){

Det er når man uploader via IE, mime-typen bliver til pjpeg.
Avatar billede gqo Nybegynder
02. december 2011 - 14:27 #2
Tak for det hurtige svar, ja, der er åbentbart forskel på IE og Chrome på det punkt, i Chrome meldte der en fejl, men jeg tilføjede også $fil=='image/png' så kan både IE og Chroome klare det uden fejl, så strengen ser sådan ud nu:
if($fil=='image/x-png' || $fil =='image/pjpeg' || $fil =='image/jpeg'|| $fil=='image/png'){
endnu engang tak for svaret, smidse du et svar..
Gert
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. december 2011 - 14:34 #3
Ellers kan du bare bruge getimagesize() til at checke.

Samler ikke på point, ellers tak.
Avatar billede olebole Juniormester
02. december 2011 - 17:32 #4
<ole>

Hvad nu, hvis det er en fil med "php" som extension, hvor afsenderen har faked filens Content-Type? Så uploades der en eksekverbar fil med alt, hvad det kan indebære - herunder et site tomt for filer og data i databaser! Tjek altid filens extension  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede gqo Nybegynder
17. december 2011 - 10:42 #5
Tak for alle svarerne, er bekendt med at der kan være problemer med andre .ext, smider du et svar, så tråden kan afsluttes..
pft. Gert
Endnu engang tak for hjælpen her på experten.
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2011 - 11:18 #6
Nej, det er tværtimod filer med extensions som png og jpg, du har problemer med  *o)
Avatar billede gqo Nybegynder
01. januar 2012 - 17:12 #7
Da spørgsmålet længe har stået åben, selv om jeg har bedt om et svar, lukker jeg selv spørgsmålet, da det er løst..
mvh.
Gert, og tak for hjælpen..