Avatar billede jackass- Nybegynder
30. november 2011 - 10:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Font og image

Hej,

Nogen der kan fortælle hvorfor nedenstående ikke virker? Jeg forsøger at sætte et image og bold font på menuItem hvis den er lig current language. Men det virker ikke....

private void contextMenuStrip1_Opening(object sender, CancelEventArgs e)
{
    try
    {
        InputLanguage myCurrentLanguage = InputLanguage.CurrentInputLanguage;
        for (int i = 0; i < 2; i++)
        {
            InputLanguage lang = InputLanguage.InstalledInputLanguages[i];
            KeyboardLangMenuItem.DropDown.Items[i].Text = lang.Culture.EnglishName.ToString();
            if (lang == myCurrentLanguage)
            {
                contextMenuStrip1.Items[i].Font = new Font(contextMenuStrip1.Items[i].Font, FontStyle.Bold);
                contextMenuStrip1.Items[i].DisplayStyle = System.Windows.Forms.ToolStripItemDisplayStyle.ImageAndText;
                contextMenuStrip1.Items[i].ImageAlign = System.Drawing.ContentAlignment.MiddleLeft;
                contextMenuStrip1.Items[i].TextAlign = System.Drawing.ContentAlignment.MiddleRight;
                contextMenuStrip1.Items[i].Image = IconMenuChecked.ToBitmap();
            }
    catch (Exception ex)
    {
        cl.LogMessageToFile("Error: " + ex.Message);
    }
Avatar billede Syska Mester
30. november 2011 - 10:43 #1
Virker det uden din "if" statement? Altså kan den sætte alle de ting du nu gør uden den er der?

Kommer den ind i din "if" statement? altså er "lang" det samme som "myCurrentLanguage"?

mvh
Avatar billede jackass- Nybegynder
30. november 2011 - 11:00 #2
Hmm.. Ja.. Interessant :-/

Virker ikke:

if (lang == myCurrentLanguage)

Virker:

if (lang.Culture.EnglishName.ToString() == myCurrentLanguage.Culture.EnglishName.ToString())

Burde vel komme fuldstændig ud på ét? Anyway.. Du pegede mig i den rigtige retning, så tak og smid endelig et svar :-)
Avatar billede Syska Mester
30. november 2011 - 11:12 #3
Hvad type er "lang"?

Hvis det er en reference type, så vil det ikke virker, da de jo højst sandsynlig ikke pejer på det samme object.

mvh
Avatar billede Syska Mester
30. november 2011 - 11:12 #4
og svar.