Avatar billede showbakkwn Nybegynder
25. november 2011 - 14:07 Der er 4 kommentarer

Få to JavaScript til at virke sammen.

Hej, Jeg er i gang med at lave min hjemmeside og er støt på et mindre problem, jeg har pt fundet to JavaScript koder på nettet jeg gerne vil bruge på siden men kan ikke få dem til at virke sammen.

Den ene har den funktion at den blader som i en bog og den anden er en menu hvor der er en hover på som gør at menu punkterne bliver skubbet ud til venstre. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få dem begge to til at virke sammen så når man trykker på et af menu punkterne så blader siden, men kan ikke gennemskue hvordan jeg gør det.

Man kan se blader funktionen på stinebo.dk/stine

og menu funktionen på stinebo.dk

Håber der sidder en her ude der kan hjælpe eller måske har en anden ide til hvordan man kan gøre det.
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2011 - 18:07 #1
<ole>

Du må flytte rundt på dine scripts. I HEAD elementet skriver du et kald til jQuery - men du importerer først jQuery nederst på siden. Det duer jo ikke  =)

Derudover kan du umuligt skrive brugbare websider, uden at slå JavaScript fejlmeldinger til - eller åbne din fejlkonsol.

Ved du i øvrigt, at bladre-scriptet kun fungerer i allernyeste browserversioner? Alle nettets IE 7 og 8 vil f.eks. ikke få glæde af bladrefunktionen.

/mvh
</bole>
Avatar billede showbakkwn Nybegynder
25. november 2011 - 18:27 #2
Jeg ved godt det ikke virker med de gamle browser ;)

Men det kan også bare være det hele skal laves i flash i stedet for!!

har kigget lidt på nettet efter det nu her og vil endelig super gerne have det til at ligne det her (sådan funktions agtigt)
http://www.bluemoonbrewingcompany.com/
Avatar billede showbakkwn Nybegynder
25. november 2011 - 19:52 #3
Er det her jeg skal lave noget om i min js fil hvis jeg gerne vil klikket på et link i stedet for den blader nede i hjørnet....

function mouseMoveHandler( event ) {
  // Offset mouse position so that the top of the book spine is 0,0
  mouse.x = event.clientX - book.offsetLeft - ( BOOK_WIDTH / 2 );
  mouse.y = event.clientY - book.offsetTop;
}

function mouseDownHandler( event ) {
  // Make sure the mouse pointer is inside of the book
  if (Math.abs(mouse.x) < PAGE_WIDTH) {
    if (mouse.x < 0 && page - 1 >= 0) {
      // We are on the left side, drag the previous page
      flips[page - 1].dragging = true;
    }
    else if (mouse.x > 0 && page + 1 < flips.length) {
      // We are on the right side, drag the current page
      flips[page].dragging = true;
    }

  // Prevents the text selection
  event.preventDefault();
}

function mouseUpHandler( event ) {
  for( var i = 0; i < flips.length; i++ ) {
    // If this flip was being dragged, animate to its destination
    if( flips[i].dragging ) {
      // Figure out which page we should navigate to
      if( mouse.x < 0 ) {
        flips[i].target = -1;
        page = Math.min( page + 1, flips.length );
      }
      else {
        flips[i].target = 1;
        page = Math.max( page - 1, 0 );
      }

    flips[i].dragging = false;
  }

og har fået det andet med menuen til at virke igen ;)
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2011 - 23:18 #4
Den slags er normalt lavet i Flash, og sådan vil det være i endnu nogle år, indtil vi kan være sikre på, at nettets browsere understøtter HTML5 - som jo vel at mærke ikke er en officiel standard endnu