Avatar billede steensommer Praktikant
22. november 2011 - 08:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Datagridview

Hej
VB .net. Følgende kode anvender datagridview til at vise resultatet fra en sql-database MEN den viser det i en lang streng.
Er det muligt i stedet at få vist hver (opg + hvem) i en ny linie a la:

Opg1, Hvem1
Opg2, Hvem2 etc

Private Sub HentToDo()
        Dim Connection As New SqlConnection(Conn)
        Connection.Open()

        Dim Dato As DateTime = DateTimePicker1.Value.ToShortDateString

        'To Do
        Try
            Dim ds2 As New DataSet
            Dim strSQL As String = "Opg1, Hvem1, Opg2, Hvem2, Opg3, Hvem3, Opg4, Hvem4, Opg5, Hvem5, Opg6, Hvem6, Opg7, Hvem7, Opg8, Hvem8, Opg9, Hvem9, Opg10, Hvem10, Opg11, Hvem11, Opg12, Hvem12, Opg13, Hvem13, Opg14, Hvem14, Opg15, Hvem15  FROM Vagthold WHERE Dato = @Dato"
            adapter = New SqlDataAdapter(strSQL, Connection)
            adapter.Fill(ds2)
            DataGridView2.DataSource = ds2.Tables(0)

        Catch ex As Exception
            MsgBox(ex.ToString)
        End Try

        Connection.Close()
    End Sub
Avatar billede niklask Nybegynder
22. november 2011 - 09:55 #1
Lav din tabel om til:
Vagthold
  ID
  Hvem
  Opg

Og lav de 15 opgaver og hvem der har dem, derefter bruger du bare:

Dim strSQL As String = "Opg, Hvem FROM Vagthold WHERE Dato = @Dato"

Og så skulle det gerne dele sig op linje efter linje :)
Avatar billede steensommer Praktikant
22. november 2011 - 10:11 #2
Databasen indeholder en del anden information men måske burde jeg blot lave endnu en tabel?
Jeg havde nu håbet at det andet kunne løses!
Avatar billede steensommer Praktikant
23. november 2011 - 10:02 #3
Hej niklask

Selvom din kommentar ikke løste mit problem har jeg erkendt at jeg er nødsaget til at gøre det på den måde.
Svar så får du point og tak :-)
Avatar billede niklask Nybegynder
23. november 2011 - 11:37 #4
Svar :)