Avatar billede legrand Nybegynder
21. november 2011 - 18:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

string resource med æøå i alert()

jeg har en string resource der indeholder danske karakterer, og jeg forsøger at udskrive værdien med en alertbox i java script:

alert(file.name + '<%:Resources.Global.FileUploadSizeExceeded %>');

Dette giver en alertbox der skriver min tekst, men hvor specialkarakterer er erstattet med entitynumre som f.eks. &#230 i stedet for æ. Jeg har prøvet at ændre htmlsidens charset men uden held..

nogen der kan hjælpe mig med at få min string korrekt udskrevet?
Avatar billede keysersoze Guru
21. november 2011 - 18:46 #1
Det lyder som om at du ikke har samme character encoding, utf-8, overalt - dvs både i meta, hvordan filen er gemt og hvordan den sendes fra serveren. http://www.web-dev.dk/post/Korrekt-visning-af-specielle-karakterer-character-encoding.aspx
Avatar billede legrand Nybegynder
22. november 2011 - 08:30 #2
hm..en kammerat nævnte at jeg skal bruge

<%=Resources.Global.FileUploadSizeExceeded %>

i stedet for

<%:Resources.Global.FileUploadSizeExceeded %>

og nu ser det ud til at virke :s

men ellers tak for input