Avatar billede TumseMM Nybegynder
20. november 2011 - 21:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ranking system, reset hver uge, og hver måned echo månedens vinder!

Hej eksperter!

Har et ranking system hvor top 10 brugere er, dem med bedst gennemsnit :)
Det fungerer perfekt, men kunne godt tænke mig, at hver uge blev top 10 resettet :) Samt hver måned blev den bruger med bedst gennemsnit echo ud på siden :)??

Hvordan gør man det?

Er det ikke noget i den her stil:

<table style="border-collapse: collapse; border: solid green">

    <tr>

        <th>Placering:</th>
        <th>Bruger:</th>
        <th>Avg. rating:</th>

    </tr>';
}
?>
<?php

function getsuffix($i)
{

$suffixes = array("th", "st", "nd", "rd");

  $suffix = (array_key_exists($i, $suffixes)? $suffixes[$i]: $suffixes[0]);

  return $i.$suffix;
}
        $last_sunday = date('Y-m-d 23:59:59', strtotime('last Sunday'));
        $last_week_monday = date('Y-m-d 0:0:0', strtotime('last Sunday')-604800+86401);

            $res_avg = mysql_query("SELECT username, AVG(rating) as avg_rating FROM ratings WHERE time >= '$last_week_monday'and time <= '$last_sunday' GROUP BY username ORDER BY avg_rating DESC LIMIT 10 ");
            for($i = 1; $row_avg = mysql_fetch_array($res_avg); $i++)

                    echo'

                                        <tr>
                                            <td><text style="color:pink">'.getsuffix($i).'</text></td>
                                            <td><text style="color:white">'. $row_avg['username'].' = </text></td>

                                            <td>&nbsp;<u>'.round($row_avg['avg_rating'],1).'</u><td>
                                        </tr>

                    ';

echo'</table>
</div>';

?>

Hvordan får jeg det til at virke ??

Ligemeget om der er nogen der har skrevet, så viser den ikke noget i ranking systemet, nu hvor jeg har indsat : WHERE time >= '$last_week_monday'and time <= '$last_sunday'

Sætter pris på alt form for hjælp!
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. november 2011 - 08:32 #1
Prøv at udskrive dine variabler:

$last_sundday
$last_week_monday
Din SQL:
"SELECT username, AVG(rating) as avg_rating FROM ratings WHERE time >= '$last_week_monday'and time <= '$last_sunday' GROUP BY username ORDER BY avg_rating DESC LIMIT 10 "

indeholder de det forventede?
Avatar billede TumseMM Nybegynder
11. februar 2013 - 21:54 #2
lukker