Avatar billede scouzer Nybegynder
19. november 2011 - 12:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stored procedures for dummies

Jeg er begyndt at arbejde med stored procedures i skolen, men må da nok indrømme at jeg har meget svært ved at forstå hvordan de fungere og hvordan man laver dem. Nogen der kender en god hjemmeside eller bog hvor man kan læse om det. Det skal være på dansk.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2011 - 15:25 #1
Forudsat at vi taler om MYSQL er der jo MySQL manualen:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/stored-routines.html
Avatar billede scouzer Nybegynder
20. november 2011 - 11:18 #2
har jeg kigget på, men forstår det ikke helt.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2011 - 15:41 #3
Har du et eksempel paa en SP du vil lave?
Avatar billede scouzer Nybegynder
22. november 2011 - 08:55 #4
vi arbejder med Sakila databasen. Hvor vi skal lave en stored procedure, der laver en report over over mange rentals og hvor mange penge der er brugt på en måned.
Avatar billede scouzer Nybegynder
03. januar 2012 - 09:31 #5
create procedure rental_report(
IN p_customer_id int unsigned,
OUT p_amount decimal(10,2) unsigned,
OUT p_rental_id int unsigned)
select sum(amount) into p_amount, count(rental_id) into p_count
from payment
where amount=p_amount and rental_id=p_rental_id and payment_date between '2005.05.01' and '2005.05.30';

Jeg har forsøgt at lave denne her, men kan af en eller anden grund ikke få den til at virke
Avatar billede scouzer Nybegynder
02. marts 2012 - 10:03 #6
tak....

det var så lidt