Avatar billede MarkTopper Nybegynder
16. november 2011 - 11:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP function i smarty.net template?

Jeg prøver på at sætte en PHP function ind i et scipt jeg bruger.

Jeg bruger scripted www.ezrpgproject.com

Dette script bruger et template system som jeg ikke forstår.

De bruger dette template system: www.smarty.net

Sagen er at jeg prøver at sætte denne kode in i smarty/templates/header.tpl

<?php
// Denne kode skal finde indholdet i feltet i databasen under "users" -> "usergroup", men kun indholdet hvor "username" = $player->username
SELECT 'username' in 'users' WHERE 'username' = '$player->username';
// Denne kode skulle tjeke om usergroup = 1, og hvis den er skulle den sige hey.if usergroup = 1 { echo = "Hey!" }
?>

Kan nogle hjælpe mig med dette?

$player->username er allerede et variable som vil finde brugernavnet på brugeren som er logget ind.
Avatar billede majbom Novice
16. november 2011 - 12:23 #1
du skal ikke smide php-kode ind i dine templates, så går hele ideen med templates lidt i vasken.

koden køres i en php-fil der smider data i variabler og arrays for derefter at kalde en template der kan vise de variabler og arrays...
Avatar billede olebole Juniormester
16. november 2011 - 17:04 #2
<ole>

Sæt dig grundigt ind i templatesystemet, så du forstår det. Du har ikke kinamands chance for at udvikle noget fornuftigt i et system, du ikke forstår

/mvh
</bole>
Avatar billede majbom Novice
11. januar 2012 - 08:19 #3
blev vi færdige her?
Avatar billede MarkTopper Nybegynder
13. februar 2015 - 17:01 #4
Har været væk længe, og har først set denne stadig stod som åben.
Hvis nogle af jer ønsker points for denne, så skriv et svar.

Ellers tager jeg selv de point, så står de ikke som ude længere.

Undskyld den længe vente tid.
Avatar billede majbom Novice
14. februar 2015 - 21:08 #5
behold du dem bare...