Avatar billede eurodont Juniormester
13. november 2011 - 18:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Se Youtube på fjernsynet

Hej.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at jeg kunne tilslutte min pc til fjernsynet, således at jeg eks. kan se Youtube-musikvideoer etc. på fjernsynet istedet for på skærmen.

42'' er lidt feder en 20''

Håber at der er nogle som vil hjælpe mig i forhold til udstyr, software etc. som skal til for at dette kan lykkes.

Jeg har desværre brug for at det bliver skåret lidt ud i pap, førend at jeg kan forstå det.

Mvh.
Sirus
Avatar billede claes57 Ekspert
13. november 2011 - 18:36 #1
med en stationær, så skal du bare have et grafikkort med hdmi-udgang
Hvad har du af grafikkort nu - du skal jo nødigt til et ringere kort.
Avatar billede eurodont Juniormester
13. november 2011 - 19:26 #2
Hej Claes.

Tak fordi at du vil hjælpe mig :-)

Jeg har et GeForce GT420 grafikkort.

Mvh.
Sirus
Avatar billede claes57 Ekspert
13. november 2011 - 19:49 #3
http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gt-420-oem-us.html
så skal du bare bruge et hdmi-standard-kabel
se lige på http://images.nvidia.com/products/geforce_gt_420_oem/GeForce_GT_420_oem_med_bracket.png
at du har stikket i midten - og et magen til på tv.

Hvis du har stikket på begge, så se på
http://www.avxperten.dk/hdmi--dvi-kabler/digital-hdmi-kabel/digital-hdmi-kabel.asp
gå ned på siden til "Home Cinema HDMI Kabel" og vælg den ønskede længde.
Avatar billede eurodont Juniormester
13. november 2011 - 19:54 #4
Tak skal du have. Det vil jeg anskaffe mig. Sender du et svar så jeg kan give dig point?

Og tak for hjælpen - det glæder jeg mig til at få afprøvet, selvom at prisen er kablet er pebret!!!

Mvh.
Sirus
Avatar billede claes57 Ekspert
13. november 2011 - 19:57 #5
typisk kan du låne et alm hdmi-kabel (af en ven eller noget) - hvis det sender signalet, så gå videre og køb et i god kvalitet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2011 - 20:30 #6
Det er slået fast indtil flere gange at når der er tale om HDMI kabler, så er der så godt som ingen forskel på de dyre og de billige (Når man holder sig til 5 meter), så køb du blot det billigste du kan finde, hvis du kan nøjes med 5 meter.
Avatar billede eurodont Juniormester
13. november 2011 - 22:00 #7
Hej John.

Jeg er desværre ude i at skulle bruge omkring 12-15 meter.

Er det for lang en distance, ifht. at anskaffe sig et billigt kabel? Kan jo se at der er meget stor forskel på prisen.

Mvh.
Sirus
Avatar billede eurodont Juniormester
13. november 2011 - 22:04 #8
Hej igen.

Ville et HDMI-kabel á la følgende være ok at anvende?

http://www.nierle.com/dk/artikel/8154/Guld_Belagt_HDMI_1.4_Kabel,_FullHD_1080p,_3D,_standard,_15,0_m.html

Mvh.
Sirus
Avatar billede eurodont Juniormester
13. november 2011 - 22:06 #9
Hmm ... linket skal tilføjes følgende:

,_FullHD_1080p,_3D,_standard,_15,0_m.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2011 - 22:11 #10
Så vil jeg råde dig til at købe et af de dyrere/bedre.

Om det fra Nierle er godt nok, kan jeg desværre ikke bedømme.
De plejer dog at være til at snakke med, hvis der er problemer med en vare fra dem.