Avatar billede Nikolaj_Gylling Nybegynder
08. november 2011 - 15:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

android log ind på en hjemmeside

jeg har problemer med at få min edittext til brugernavn og edittext til kodeord ind på en hjemmeside og så finde oplysninger til at sætte en i et textview.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
08. november 2011 - 15:48 #1
Hvad har brugernavn og password i 2 editviews og 1 textview, der skal komme til at indeholde nogle oplysninger med hjemmesiden at gøre?

Det må du vist lige uddybe
Avatar billede Nikolaj_Gylling Nybegynder
08. november 2011 - 15:54 #2
jeg har to textboxe hvor jeg vil skrive i den ene textbox et bruger navn og i den anden et kodeord. når jeg så har skrevet det en vil jeg trykke på en knap og når jeg så gør det vil jeg have den til at logge ind og finde nogle oplysninger fx. facebook jeg logger ind og vil så finde det første indlæg på min væg.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
08. november 2011 - 17:25 #3
Du kan gøre det på forskellige måder.

Du kan droppe ideen med login-kontroller. I stedet viser du brugeren et WebView, som du kan tilgå HTML'en på.

Se f.eks.:
http://lexandera.com/2009/01/extracting-html-from-a-webview/

Derudover kan du rode med HttpClient og brugen af cookies, men det kræver at du finder ud af hvilke forms der er på siden, og så giver mulighed for at indtaste de data der skal bruges for at logge på.

Hvis det kun er en specifik side du vil gøre det ved, så er det enklere at hardcode det hele til en specifik side.
Avatar billede Nikolaj_Gylling Nybegynder
08. november 2011 - 17:40 #4
jeg vil helst ikke til at bruge webview men det er nok det nemmeste. jeg ved ikke særligt meget om android programering så vis du kan forttæle om HttpClient så ville jeg foretrække det istedet for et webview. hjemme siden jeg vil sætte brugernavn og adgangkode i er den her. https://www.turbestilling.dk

jeg håber du kan hjælpe mig lidt.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
08. november 2011 - 18:00 #5
Jeg er ikke helt skarp i HttpClient, så det må du google efter selv.

Men basis er at du skal lave en request til den her side:

https://www.turbestilling.dk/scripts/cgiip.exe/WService=wsgrus/grus/gemweb/login/genlogin.p

Med følgende data:
loginanvid=ditusername&loginpassw=ditpassword
Avatar billede Nikolaj_Gylling Nybegynder
08. november 2011 - 18:04 #6
ok mange tak
Avatar billede Nikolaj_Gylling Nybegynder
20. januar 2012 - 15:49 #7
ok