Avatar billede Nollon Nybegynder
03. november 2011 - 11:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Php mail

Jeg sidder med et stort problem vi har lige fået vores egen server men efter vi har flyttet alle tingene over på den istedetfor et webhotel gider den ikke sende mails med php, der er åbnet for den port der skal være og den går til smtp.gmail.com
Der bliver brugt phpmailer-lite til det
Koderne
                        include('inc/pdf/class.phpmailer-lite.php');

                        $mail = new PHPMailerLite();
                        $mail->Mailer = 'smtp';

                        $mail->SMTPAuth = true;                      // enable SMTP authentication
                        $mail->SMTPSecure = "tls";                  // sets the prefix to the servier
                        $mail->Host = "smtp.gmail.com";            // sets GMAIL as the SMTP server
                        $mail->Port = 587;                        // set the SMTP port for the GMAIL server
                        $mail->Username = "mail";    // GMAIL username
                        $mail->Password = "password";          // GMAIL password
                        $mail->SMTPDebug = 2;

                        $mail->AddAddress($email);
                        $mail->AddBCC('mail', 'navn');
                        $mail->AddStringAttachment($doc, 'invoice.pdf', 'base64', 'application/pdf');

                        $mail->Body = "message ";
                        $mail->Send();

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2011 - 18:57 #1
Er der aabnet for UDGAAENDE tcp port 587 ?
Avatar billede Nollon Nybegynder
03. november 2011 - 23:41 #2
Ja der er åben for udgående 587 og det her script virkede på vores gamle server men ikke på den nye
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2011 - 01:29 #3
Hvis du er SSH'et ind paa den server kan du saa connecte til den host og den port?
Avatar billede Nollon Nybegynder
04. november 2011 - 08:36 #4
måske et lidt noob spørgsmål men hvordan gør man det ? og det er når man er logget ind som root eller en anden bruger ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2011 - 02:29 #5
ethvert brugernavn kan bruges
Avatar billede Nollon Nybegynder
08. december 2011 - 13:04 #6
ja okay