Avatar billede Raketheone Nybegynder
02. november 2011 - 12:02 Der er 1 kommentar

R-Cran Programmering

Hey Eksperter.

Har et datasæt på 131 observationer, og skal finde alle de personer med GestationalAge under 259 dage. Hvis jeg skriver:

GestationalAgeNull <- GestationalAge<=259
table(GestationalAgeNull)

- så får jeg en TRUE eller FALSE på dem der under 259 dage, men vil jo gerne vide hvilke personer der drejer sig om. Så er der en måde at få deres ID.. Altså få R til at fortælle mig hvilke personer der ligger under de 259 dage.

Kunne selvfølgelig bare tælle mig frem, men da det skal bruges i en aflevering, så der det lidt bedre ud af gøre det via. en kode :).

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2011 - 21:38 #1
Skal man ikke bruge et array for det??