Avatar billede Slettet bruger
02. november 2011 - 10:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sletning af mange mapper incl filer

Hej

Jeg er ny på området med at lave bat/cmd filer.
Jeg har en mappe på et drev med 1400+ mapper. Disse mapper er navngivet med brugernavne fra vores AD. f.ex Brugernavn QWEASD har en mappe der hedder "qweasd"
Nu skal jeg slette en del af mapperne. De mapper jeg skal slette er mapper der tilhører brugere som er fratrådte deres stilling.
Jeg har en liste med brugernavne på de personer. Listen er på 1200+ navne, hvor nogle af brugerene har fået slettet eller flyttet deres mapper.
Altså min opgave er:
Check brugernavn fra fil, hvis navnet findes som mappenavn skal mappen slettes incl. undermapper og filer, og videre til næste navn i filen.
Hvis navnet ikke findes fortsættes med næste navn.

miljøet er W2K3 standard
Jeg håber der er en som kan give mig en hånd med at lave en sådan bat/cmd fil.
Avatar billede Qobra Nybegynder
02. november 2011 - 11:02 #1
Følgende kræver at der ikke er ; i navnene, vælg evt. selv en anden delimiter. Lav en fil med et navn på hver linje, gem følgende i fx slet.bat, og kør den, så sletter den de mapper, der står på hver linje i filen navne.txt:
FOR /F "delims=;" %%i in (navne.txt) DO RMDIR /S /Q "%%i"

Husk at teste at det virker først, og tag backup ;-)
Avatar billede Qobra Nybegynder
02. november 2011 - 11:06 #2
Du kan vist også skrive følgende i stedet, så slipper du for ;-tingen:
FOR /F "tokens=*" %%i in (navne.txt) DO RMDIR /S /Q "%%i"
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2011 - 11:20 #3
hej. Det virker jo rimeligt enkelt. :-)
Men den kommer med en fejl. "%%i was unexpectead at this time" skal der kun være 1 % ?
Avatar billede Qobra Nybegynder
02. november 2011 - 11:37 #4
Det kommer an på om du indtaster det direkte i kommandoprompten, eller om du indtaster det i en bat-fil og kører det.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2011 - 12:27 #5
ja det fandt jeg ud af.
Det virkede som en drøm. Tusind tak for hjælpen.