Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. november 2011 - 07:17 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan næsten ikke tage nogle HD kanaler på mit nye TV

Jeg har lige køb et nyt Full HD LED TV med MPEG4 tuner, men jeg kan kun se K5,TV3+, i HD, programmer som Discovery Channel HD, BBC HD, National Geographic HD kommer frem i listen men når jeg trykker på dem er der sort skærm. Er det fordi min TV pakke er for lille eller?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. november 2011 - 07:58 #1
Hmmm, vi kan jo ikke vide hvilken tv-pakke du har???
Hvorfra får du fit tv-signal?
Avatar billede kimwright Nybegynder
01. november 2011 - 08:17 #2
Lyder som om det er fordi du ikke har adgang til kanalerne fra din udbyder, ellers kan de evt, ligge på en anden frekvens ( har oplevet dette med mit panasonic tv, at Canal 9 lå 2 steder, men kun den ene kunne jeg komme ind på )
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2011 - 08:45 #3
Mit LG tv med Stofa-kanalpakken er der mange digitale kanaler hvor navnet er efterfulgt af [$]
Disse er betalingskanaler, som jeg ikke har købt adgang til.
Avatar billede kimwright Nybegynder
01. november 2011 - 09:14 #4
Så vidt jeg ved er discovery/national HD. kanaler ekstra kanaler ( som normalt købes ved siden af )

så tror det er derfor, mit Tv kan også finde hd kanaler, men jeg har ikke adgang til dem :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. november 2011 - 09:15 #5
Ok, hvordan køber man dem?
Avatar billede Blandy Praktikant
01. november 2011 - 09:32 #6
Du ringer til din udbyder. Men det kommer an på hvem der har ansvaret for tv kanalerne. Bor du hjemme, har en udlejer eller antenneforening så er det ikke altid du selv kan bestemme dine kanaler. Bor du hjemme er det selvfølgelig de gamle man skal overtale til at få de kanaler he he.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2011 - 09:32 #7
der, hvor du får dit tv-signal fra (tdc/boxer/stofa/.../lokal antenneforening)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. november 2011 - 09:35 #8
Jeg bor hjemme men jeg har fået grønt lys for at ordne det her.
Avatar billede Blandy Praktikant
01. november 2011 - 09:37 #9
Spørg de gamle om hvem der er jeres udbyder af tv-signal. Find så deres hjemmeside og se hvad pakke der passer dig, evt tillægskanaler.

Så ringer du bare til dem. Du skal nok have nogle papir omkring aftale nr/kontrakt nr klar hvis de vil have det oplyst.
Avatar billede kimwright Nybegynder
01. november 2011 - 09:55 #10
bare lige for at opsumere så nævner han i 3# at han har stofa

så det er stofa du skal tage kontakt til, så finder de ud af det for dig (:
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. november 2011 - 22:15 #11
Vi betaler 280 kr,- til DR hver måned for at kunne se alle kanaler, og på vores gamle TV kan vi se alle kanaler, min på mit nye TV kan jeg ikke rigtigt se nogle. Kun nogle få enkelte, resten står der "signalet kunne ikke hentes".
Avatar billede vejmand Juniormester
01. november 2011 - 22:29 #12
Citat: Vi betaler 280 kr,- til DR hver måned

Hvordan hænger det sammen?
DR er da ikke udbyder af kabel TV, er de?
Hvorfra får i signalet? Fællesantenne, kabel TV eller hvad?
Avatar billede kimwright Nybegynder
02. november 2011 - 08:07 #13
nu får jeg noget andet i tankerne :

Når du laver kanal søgning er du så sikker på at dit tv søger både analog og digital kanaler ? lyder lidt som om den kun tager de gamle analog signaler? for kanal5 hd, og tv3 HD, kører vidst begge mpeg2 stadig
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. november 2011 - 12:45 #14
#12 + #12 Jeg har virkelig ingen idé.

Det er de gamle der betale og de siger at de betaler licens til DR og ikke mere. Måske det er noget fællesantenne via boligfoningen?

Discovery,BBC,National,m.fl kommer stadigvæk frem i menuen men lige så snart jeg zapper over på en af dem siger den signalet kunne ikke læses. (sort skærm).
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. november 2011 - 16:06 #15
Jer som vil have point, smid et svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. november 2011 - 16:23 #16
Vi ku jo alle dele, hvis problemet er løst.  :-)
Avatar billede Tobzy Nybegynder
14. november 2011 - 17:23 #17
Jeg havde en gang samme problem da jeg købte mit fladskærm.
Det jeg gjorde var at ændre under indstillinger ændre land til sverige eller finland, så burde du kunne se dem! :-) Lav lige en ny søgning, kræver at der er kabel du søger med i din mode. ;-)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. november 2011 - 21:07 #18
problemet er ikke løst men jeg orker ikke mere. hvorfor helvede skal det være så kompliceret? kan det ikke bare virke, jeg har jo allerede indstillet det én gang før?