Avatar billede MadsDue Nybegynder
26. oktober 2011 - 19:43 Der er 4 kommentarer

login system med PHP

Hej

Jeg sidder og prøver at lave følgende til min side.

http://www.langelykke.dk/?p=programmering.tutorials&inc=programmering.php.sessions

Men når jeg indsætter:

<?php
session_start();

if(isset($_SESSION['loggedin'])) {
?>
<p>Du er logget ind, velkommen.</p>
<?php
} else {
?>
<p>Du er ikke logget ind</p>
<?php
}
?>

//på min login side.

giver den følgende fejl:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at C:\xampp\htdocs\Sider\forside.php:3) in C:\xampp\htdocs\Sider\forside.php on line 4
Du er logget ind, velkommen.

er det nogle der kan hjælpe, så jeg kan få det sat ordentlig op?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2011 - 19:49 #1
fjern den tomme linje
Avatar billede tx-p Nybegynder
27. oktober 2011 - 05:24 #2
#1 Pjat.

Du må ikke indsætte SESSION_START(); midt inde i et HTML-dokument.
Den skal placeres som noget af det først i dit dokument.

F.eks.:
<?PHP SESSION_START(); ?>
<html>
  <head>
      <title></title>
  </head>
  <body>
<?PHP
if(isset($_SESSION['loggedin']))
{
?>
      <p>Du er logget ind, velkommen.</p>
<?PHP } else { ?>
      <p>Du er ikke logget ind</p>
<?PHP } ?>
  </body>
</html>
Avatar billede Milla-Tigerdyr Praktikant
27. oktober 2011 - 14:31 #3
Som sagt i #2, så skal sessions_start(); stå aller øverst på siden.

Prøv #2's kodestykke, og ellers ville jeg måske lige dobbelt tjekke om din sessions "loggedin" er blevet "oprettet" ved login, da ellers ville den jo ikke kunne tjekke om den kører eller ej.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
28. oktober 2011 - 18:44 #4
har du nogle linjer ovenover
[b]<?php
session_start();[b]  ??

hvis du har og der er et mellemrun i 1 af dem eller der er et mellemrum før <?php, så har du balladen, der må ikke være noget før

du har noget snavs på linje 3

ref http://dk2.php.net/session_start
citat
Note:
To use cookie-based sessions, session_start() must be called before outputing anything to the browser.
/citat