Avatar billede TumseMM Nybegynder
25. oktober 2011 - 19:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ordinal suffix - 1st, 2nd, 3rd... osv

Hej eksperter!

Har et rankingsystem hvor jeg gerne vil have de 10 bedste brugere.

Hvordan skal jeg indsætte Ordinal Suffix i min kode?

<?php

            $res_avg = mysql_query("SELECT username, AVG(rating) as avg_rating FROM ratings GROUP BY username ORDER BY avg_rating DESC LIMIT 10 ");
            while($row_avg = mysql_fetch_array($res_avg))

                    echo'<table border="1"><tr>

                                        <td><text style="color:white">'.$row_avg['username'].' =</text></td>

                                        <td><u>'.round($row_avg['avg_rating'],1).'</u><br /></td>

                        </tr>
                    </table>';

?>

Tak på forhånd!
Avatar billede acore Ekspert
26. oktober 2011 - 22:16 #1
Jeg ville lave while om til for med en tæller fx med $i 1, 2, 3, ... og så ville jeg lave en getsuffix funktion a la denne her:

function getsuffix($i)
{
  suffixes = array("th", "st, "nd", "rd");

  $suffix = (array_key_exists($i, $suffixes)? $suffixes[$i]: $suffixes[0]);

  return $i.$suffix;
}

Der i echo hvor jeg så skulle bruge suffixet, ville jeg indsætte

getsuffix($i)
Avatar billede acore Ekspert
26. oktober 2011 - 22:17 #2
Ups - der mangler et $ foran den først suffixes
Avatar billede TumseMM Nybegynder
29. oktober 2011 - 21:08 #3
den gør alt teksten i mit script rødt i TextMate. hvad er der galt? :) tak på hjælpen btw
Avatar billede acore Ekspert
30. oktober 2011 - 13:22 #4
Hvis jeg skal have en chance for at svare på det, må du poste din kode.
Avatar billede TumseMM Nybegynder
30. oktober 2011 - 17:35 #5
<?php
function getsuffix($i)
{
  $suffixes = array("4th", "1st", "2nd", "3rd");

  $suffix = (array_key_exists($i, $suffixes)? $suffixes[$i]: $suffixes[0]);

  return $i.$suffix;
}

            $res_avg = mysql_query("SELECT username, AVG(rating) as avg_rating FROM ratings GROUP BY username ORDER BY avg_rating DESC LIMIT 10 ");
            while($row_avg = mysql_fetch_array($res_avg))

                    echo'<table border="1">
                                        <tr>
                                            <th>Bruger:</th>
                                            <th>Gnm. rating:</th>
                                        </tr>
                                          <tr>
<td><text style="color:brown">'.getsuffix($i).'</text>

<text style="color:pink">'.$row_rank['rankname'].'</text>

<text style="color:white">'.$row_avg['username'].' =</text></td>

<td><u>'.round($row_avg['avg_rating'],1).'</u></td>
                                        </tr>
                    </table>';

?>

Har fået det til at virke, det med det røde skrift. Der manglede en " ved "st". :) Men ligemeget hvilken position brugeren har i rankingsystemet er han/hun bare 4th ??
Avatar billede acore Ekspert
30. oktober 2011 - 22:31 #6
Du mangler den del af rådet, der handlede om at lave while om til for:

  for($i = 1; $row_avg = mysql_fetch_array($res_avg); $i++)

Og så har du skrevet den første linie i getsuffix forkert af. Der skal ikke være tal på - de kommer jo via $i i den sidste linie!